تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۱۵۰۲۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاون استاندار اردبیل بر فعال‌سازی معادن غیر فعال استان تاکید کرد

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به وجود ۱۰۹ معدن غیرفعال در استان بر اهتمام بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان در رفع معارض و فعال‌سازی این معادن تاکید کرد.
معاون استاندار اردبیل بر فعال‌سازی معادن غیر فعال استان تاکید کرد

به گزارش می متالز، فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه به حد کافی معدن غیرفعال در استان وجود دارد مجوز جدید معدن صادر نمی‌شود و لازم است دستگاه‌های مرتبط برای ابطال معادن غیر فعال اقدام و کارشناسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی به موضوع قیمت‌گذاری شن و ماسه اشاره کرد و اضافه کرد: در کارشناسی برای تعیین قیمت واقعی باید نظر فعالان این بخش، مردم و اداره کل صمت جمع بندی شده و مولفه‌هایی که در افزایش هزینه استخراج شن و ماسه از قبیل سوخت، لاستیک و سایر منابع انرژی تاثیرگذار بوده، لحاظ شود.

او  با شاره به تعیین تکلیف معدن موییل در شهرستان مشگین‌شهر از سوی سرمایه‌گذار مربوطه ، خواستار عمل سرمایه‌گذار به تعهد خود مبنی بر ایجاد واحد تولیدی در محدوده این معدن شد و گفت:  این سرمایه‌گذار باید نسبت به ارائه طرح تولیدی اقدام و  محصول برداشتی را به کارخانه سیمان اردبیل ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به قیمت‌گذاری شن و ماسه گفت:  قیمت کارشناسی در جلسه تنظیم بازار استان بررسی و قیمت منطقی مصوب می‌شود.

ارژنگ عزیزی افزود: قیمت کنونی شن و ماسه از سوی فعالان این بخش پذیرفته نشده و موجب نارضایتی شده است.

وی به غیرفعال ماندن معدن موییل از سوی سرمایه‌گذار مربوطه اشاره کرد و خواستار همکاری این سرمایه‌گذار در بهره‌برداری از معدن مربوطه و اشتغال‌زایی در منطقه شد.

وی گفت: همچنین همکاری سرمایه‌گذار با کارخانه سیمان در خصوص فروش محصولات معدنی باید پیگیری شود.

عناوین برگزیده