تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۲۱۳۳
کد خبر: ۲۲۰۶۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت قانونی سیمان اردبیل ۳۱ هزار تومان است

‌می‌متالز - رامین صادقی در واکنش به افزایش قیمت سیمان در اردبیل گفت: در حال حاضر قیمت مصوب تولید سیمان قابل ارائه به مردم ۳۱ هزار تومان است و فروش سیمان به قیمت‌های گزاف هیچگونه توجیهی ندارد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی گفت: بخشی از بروز التهاب در سیمان استان را خاموشی‌های برق عنوان کرد و دلیل دیگر را نیز انجام تخلفات از سوی عاملان فروش و دلالان این عرصه بر شمرد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: بنا به توافقات و رایزنی‌های انجام شده با مدیرعامل کارخانه سیمان اردبیل مقرر شد با فعال کردن شیفت شبانه تا ده روز آینده مشکل بازار سیمان به طور کلی بر طرف شود.

صادقی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب تولید سیمان قابل ارائه به مردم ۳۱ هزار تومان است و فروش سیمان به قیمت‌های گزاف هیچگونه توجیهی ندارد و لازم است مردم هرگونه تخلف در این خصوص را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

عضو شورای اداری استان از شناسایی عاملان متخلف فروش سیمان با همکاری تعزیرات خبر داد و گفت: تخلفات این افراد صورت جلسه شده و در این خصوص پرونده‌های متعددی تشکیل شده که در آینده‌ای نزدیک جرائم آنان به همراه برخورد‌های قضایی اعمال خواهد شد.

خروج سیمان از استان ممنوع است


رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به میزان تولید سیمان در اردبیل عنوان کرد: میزان تولید کارخانه سیمان اردبیل روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن بوده که با توجه به مشکلات در تامین برق مورد نیاز این کارخانه میزان تولید تا حدود یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تن کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت بازار سیمان و تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکلات آن افزود: جهت تامین سیمان مورد نیاز برای مصرف داخل استان مقرر شده تا از خروج این محصول از استان جلوگیری شود و در کنار آن در تلاش برای افزایش میزان تولید روزانه سیمان در اردبیل هستیم.

صادقی ادامه داد: طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا در طی یک هفته جاری ظرفیت آسیاب‌ها افزایش داده شود تا شاهد افزایش میزان تولید سیمان باشیم که در این صورت نیاز بازار اردبیل به این محصول تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر آن باتوجه به آنکه مصرف سیمان در اردبیل در سه محور پروژه‌های عمرانی، مصرف مردمی و صنایع سیمان‌بر بوده، میزان نیاز سیمان برای این بخش‌ها احصا شده و در اختیار کارخانه سیمان قرار گرفته تا بر مبنای آن توزیع سیمان انجام گیرد.

منبع: ساوالان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده