تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۰۱۲۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس اوقاف و امور خیریه آستارا خبرداد؛

کمک خیرین به خرید ۱۰۰ تن سیمان برای تکمیل بنای حرم امامزادگان آستارا

‌می‌متالز - مهدوی گفت: از محل کمک خیرین ۱۰۰تن سیمان برای ساخت حرم و حسینیه امام زادگان آستارا تهیه شد.

به گزارش می‌متالز، «جمشید مهدوی» اعلام کرد: از محل کمک خیرین ۱۰۰ تن سیمان برای ساخت حسینیه امام زادگان آستارا خریداری شده است.

رییس اوقاف و امور خیریه آستارا در ادامه گفت: با توجه به کمبود سیمان در ماه‌های اخیر و به علت نزدیکی کارخانه سیمان اردبیل به شهرستان آستارا و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های حمل و نقل، با همکاری مسولین محترم ارشد استان اردبیل طی مکاتبه‌ای با کارخانه سیمان اردبیل ۲۰۰۰ پاکت سیمان سهمیه‌ای به قیمت پاکتی ۱۷ هزار تومن به پروژه ساخت حسینیه و شبستان و صحن امامزادگان ابراهیم و قاسم اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: یکصد تن سیمان یاد شده از محل کمک خیرین خریداری شده است.

مهدوی گفت: عملیات ساخت حرم امام زادگان آستارا در قالب اجرای طرح جامع مصوب معاونت بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه و با نظارت مهندسین فنی استان از سال ۸۸ آغاز شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس اوقاف و امور خیریه آستارا اعلام کرد: اجرای طرح جامع امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا شامل ۷۰۰ متر حرم مطهر، یک هزار و۸۰۰ متر مربع حسینیه و شبستان، دو گنبد برای حرم و حسینیه امامزادگان و دو گلدسته، واحد تجاری موقوفه حرم به مساحت یک هزار و ۴۰متر مربع و هتل ۱۱۰۰ مترمربع، آیینه کاری داخل حرم، ۸۰۰ متر سرویس بهداشتی است.

مهدوی با قدردانی از حمایت خیران نیک اندیش در ساخت حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا گفت: در ماه جاری فرد خیری با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه آستارا یک هزار و ۵۰ مترمربع زمین را به ارزش یک و نیم میلیارد تومان در روستای ویرمونی برای ساخت حسینیه و شبستان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا اهدا کرد.

وی همچنین از اهدای ۴۰۰مترمربع سنگ برای تکمیل حرم امامزادگان آستارا توسط خیر آستارایی خبر داد و گفت: این مصالح ساختمانی به ارزش ۳۲۰میلیون تومان برای کف سازی به حرم امام زادگان آستارا استفاده خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا اظهار داشت: در کنار ساخت و ساز‌های صورت گرفته در حرم امام زادگان آستارا، مرکز افق این آستان متبرکه از ابتدای کرونا تاکنون ۹۵۰بسته معیشتی و ۱۴هزار ماسک بین نیازمندان توزیع کرده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده