تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۰۲۰۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول عنوان کرد:

خرید هیجانی مردم؛ متهم ردیف اول کمبود سیمان در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، خرید هیجانی و بیش از نیاز مردم را از جمله علل کمبود سیمان در مصالح فروشی‌ها عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، علی تهوری، سه شنبه شب ۱۹ اسفند در حاشیه بازدید از بازار عرضه سیمان در مصالح فروشی‌های مرکز استان گفت: دو کارخانه تولید سیمان در استان فعال بوده و این دو واحد سیمان مورد نیاز ساختمانی و واحد‌های تولیدی و همچنین مصالح فروشی‌های سطح استان را تأمین می‌کنند.

تهوری افزود: با بررسی‌های صورت گرفته عرضه سیمان در مصالح فروشی‌ها به نسبت ماه‌های قبل و همچنین مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

وی ادامه داد: بعضی از مردم به دلیل نگرانی از کمبود و یا افزایش قیمت، بیشاز نیاز خود سیمان را خریداری و در انبار‌ها ذخیره می‌کنند که این موضوع باعث عدم تعادل عرضه و تقاضا می‌شود.

تهوری اظهار کرد: بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه بر نحوه توزیع سیمان و قیمت‌های مصوب نظارت دقیق دارند تا تخلفی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب هر پاکت ۲۲ هزار ۷۰۰ است و خوشبختانه در واحد‌های صنفی استان رعایت می‌شود خاطرنشان کرد: با افرادی که قصد انبار کردن سیمان به قصد گرانفروشی راداشته باشند به شدت برخورد می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از مردم خواست هرگونه انبار مشکوک به احتکار و گرانفروشی، را از طریق سامانه ارتباطی۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و سایر شهرستان‌های تابعه گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده