تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۲۳۸۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت اردبیل:

روزانه ۴ هزار و ۲۰۰ تن سیمان در اردبیل عرضه می‌شود/ فروش خارج از شبکه در استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تولید و عرضه روزانه چهار هزار و ۲۰۰ تن سیمان در استان اردبیل به تعادل‌بخشی عرضه و تقاضا در این بخش کمک کرده است.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی اظهار کرد: با افزایش ظرفیت تولید کارخانه و فعالیت سه شیفته این مجموعه تولیدی در استان اردبیل نه تنها نیاز بازار داخلی تأمین شده بلکه سعی بر این است تا با تعادل‌بخشی به وضعیت تأمین برق مورد نیاز، عرضه سیمان به سایر استان‌ها نیز از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و فصل کاری در استان، ما از مدیران کارخانه سیمان خواسته‌ایم تا از عرضه این محصول در بازار بورس در یک ماه آینده خودداری کرده و به نوعی به تعادل عرضه و تقاضای بازار سیمان استان کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یکی از مشکلات به وجود آمده در این حوزه را عرضه خارج از شبکه سیمان و فروش سیمان به نرخ بالاتر از قیمت مصوب اعلام کرد و گفت: با مدیریت تأمین واحد‌های سیمان‌بر به ویژه پروژه‌های عمرانی در حال اجرا سعی شده تا از عرضه محصول به خارج از شبکه جلوگیری شده و در این زمینه سازمان تعزیرات نیز با دقت و وسواس خاص پرونده‌های مربوط به احتکار و فروش خارج از شبکه را به دقت رصد می‌کند.

صادقی افزود: با بهبود شرایط تأمین برق و پایداری شبکه در کارخانه سیمان و همچنین تعطیلی خط کوره و فعالیت آسیاب‌ها سعی بر این است تا وضعیت تولید به شکل سه شیفته در این کارخانه مورد توجه قرار گیرد تا در تولید و عرضه این محصول مشکلات گذشته به نوعی برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تخلفاتی را در زمینه فروش خارج از شبکه سیمان در سطح استان مشاهده می‌کنیم که با تعدادی از واحد‌های متخلف و محتکر برخورد شده و همچنان با تقویت رویکرد‌های نظارتی و کنترلی سعی بر این است تا از عرضه محصول سیمان به خارج از شبکه و در قالب عاملان غیر از توزیع واقعی جلوگیری شود.

صادقی اضافه کرد: در صورتی که مردم تخلفاتی را در این حوزه ببینند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کرده و با محتکران و افراد و عوامل دلال در این عرصه برخورد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت تولید کارخانه از سه هزار و ۵۰۰ تن در روز هم اکنون به چهار هزار و ۲۰۰ تن در کارخانه سیمان آرتای اردبیل رسیده و همچنان از اهالی استان انتظار می‌رود در صورت نیاز به سیمان از طریق عاملان توزیع اقدام به تهیه و تأمین نیاز خود کرده و به هیچ وجه از عوامل دلال و فروش غیرمجاز تهیه سیمان را انجام ندهند.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده