تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۵۲۰
کد خبر: ۲۱۷۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سبزپوشی شاخص در آخرین روز هفته

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۶ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۸۳۱ واحد به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۹۶۰ واحد افزایش به عدد ۳۹۲ هزار و ۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۶۰ واحد افزایش به ۳۹۲ هزار و ۵۸۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۱۳ واحد افزایش به ۲۵۰ هزار و ۶۸۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول کاهش ۲ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۳ هزار و ۷۵۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فلزات اساسی با ۷۱ هزار و ۴۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۰ هزار و ۵۹۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال، گروه خودرویی با ۶۵ هزار و ۸۴۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد، گروه مواد دارویی با ۴۷ هزار و ۸۱۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۰۴ میلیارد، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۷ هزار و ۷۰۱ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۰۷ میلیارد و گروه فراورده‌های نفتی با ۳۴ هزار و ۶۸۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۳۱۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با یک هزار و ۱۰ واحد، گروه مپنا با ۶۳۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۶۱ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۴۰۷ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۳۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۱۹ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۷۹۰ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۳۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۷۰ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت نیرو ترانس با ۹.۹۵ درصد، شرکت کاشی الوند با ۶.۴۳ درصد، شرکت‌های لیزینگ کارآفرین و صنایع شیمیایی فارس با ۴.۹۹ درصد، شرکت داروسازی امین با ۴.۹۸ درصد، شرکت سرمایه گذاری نیرو با ۴.۹۶ درصد و شرکت صنایع لاستیکی سهند با ۴.۹۵ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت کشت و صنعت پیاذر با ۳۱.۱۵ درصد، شرکت سیمان آرتا اردبیل با ۹.۹ درصد، شرکت لیزینگ صنعت و معدن با ۴.۹۳ درصد، شرکت سیمان خوزستان با ۴.۷۷ درصد، شرکت سیمان اصفهان با ۴.۶۶ درصد و شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با ۴.۴۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده