تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۱۹۶۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روز‌های خوش سیمان از راه رسید/ رشد ۴٣٠ درصدی سود خالص در سیمان خوزستان

‌می‌متالز - سیمان خوزستان از جمله شرکت‌های تابعه شستا در شاخص سود خالص موفق به رشد ۴٣٠ درصدی شد و توانست در سال ٩٩ رکورد تولید از بدو تأسیس را بشکند.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که سال‌های اخیر را سخت‌ترین سال‌های اقتصادی می‌دانند، سیمان خوزستان از جمله شرکت‌های تابعه شستا در شاخص سود خالص موفق رشد ۴٣٠ درصدی شد و توانست در سال ٩٩ رکورد تولید از بدو تأسیس را بشکند.

محمد حاج نایب مدیر عامل شرکت سیمان خوزستان با اشاره به اهمیت نقش شرکت‌های شستا و سیتا در موفقیت‌های شرکت‌های تابعه سیمانی گفت: در ۲ سال اخیر با تغییر برخی رویکرد‌ها شرایط کارخانه‌ها بویژه در حوزه سیمان بهبود یافت و امروز شاهد افزایش ۴٣٠ درصدی در شاخص سود خالص هستیم.

او افزایش ٩ درصدی تولید کلینکر و ٢۴ درصدی تولید سیمان نسبت به پارسال در جهت جهش تولید، اخذ لوح تقدیر واحد صنعت سبز از طرف سازمان محیط زیست، انجام اقدامات اصلاحی بر الکتروفیلتر‌های خط یک و دو در جهت رساندن غبار خروجی به سطح پائین‌تر از سطح استاندارد و افزایش حاشیه سود ناخالص از ۴٠ درصد به ۵٣ درصد و حاشیه سود عملیاتی از ٢٣ درصد به ۴٣ درصد و حاشیه سود خالص از ٢٠ درصد به ۴۶ درصد را از جمله دستاورد‌های سیمان خوزستان در ۲ سال گذشته عنوان کرد.

حاج نایب با تاکید بر افزایش نرخ بازده دارایی‌ها از ٢٠ درصد به ۵۹ درصد و نرخ بازده سرمایه از ٣۵ درصد به ٧٠ درصد اظهار داشت: بهبود نسبت‌های نقدینگی شرکت (افزایش نسبت جاری از ١.٣٨ درصد به ٢.٩٩ درصد و نسبت آنی از ١.٠٨ درصد به ٢.٢٣ درصد) و کاهش متوسط دوره وصول مطالبات از ۵٣ روز در سال ۹۸ به ١٠ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ٩٩ از دیگر سیاست‌ها و دستاورد‌های عملیاتی سیمان خوزستان در ۲ سال اخیر به شمار می‌روند.

مدیر عامل شرکت سیمان خوزستان در خصوص افزایش نیافتن منطقی قیمت سیمان طی سال‌های گذشته تصریح کرد: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال‌های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود، اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد که دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده