تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۴
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۲۲۱۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
به دلیل قطع برق در ماه تیر اتفاق افتاد

خسارت ۱۰۰هزار میلیارد ریالی افت فروش در بخش معدن و صنایع معدنی

‌می‌متالز - ابلاغ قطع برق صنایع فولاد و سیمان در ۱۵ تیر امسال به عنوان یکی از راهکار‌های فوری شورای عالی امنیت ملی در برابر کمبود شدید برق و خاموشی‌های گسترده شبکه سراسری عمومی، در حالی عملیاتی شد که شرکت‌های فولادی و سیمانی در برابر این تصمیم، ناچار شدند بخشی از خط‌های تولیدی خود را از مدار خارج کنند یا اینکه تولید را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

به گزارش می‌متالز، آنچه از این رهگذر حاصل شد، خسارت ۱۰۰هزار میلیارد ریالی افت فروش شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی در ماه گذشته به دلیل قطعی برق و سایر عوامل بود. به طوری که گزارش کانال تلگرامی کامودیتی حاکی است: میزان فروش ماه تیر نسبت به ماه خرداد، ۱۸درصد کاهش داشته و به رقم ۴۵۰هزار و ۶۲۰میلیارد و ۳۹۶میلیون ریال رسید.

در واقع، از ۷۴ شرکت بورسی فعال در بخش معدن و صنایع معدنی، بیش از ۳۰ شرکت فولادی و سیمانی با افت فروش مواجه شده‌اند. این شرکت‌ها شامل فولادمبارکه، چادرملو، گل‌گهر، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، فولاد خراسان، فولاد سپید فراب کویر، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آلیاژی یزد، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد امیرکبیر کاشان، فولاد کاویان، نورد و تولید قطعات فولادی، صبانور، سیمان مازندران، سیمان شرق، سیمان هگمتان، سیمان بجنورد، سیمان خوزستان، سیمان کرمان، سیمان اصفهان، سیمان کردستان، سیمان آرتا اردبیل، سیمان فارس نو، سیمان داراب، سیمان غرب، سیمان صنایع دشتستان، سیمان بهبهان، سیمان شمال، سیمان دورود و سیمان سفید نی‌ریز است.

با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از رکود فعالیت‌های عمرانی در کشور و پایین‌آمدن درآمد این شرکت‌ها طی این سال‌ها، انتظار می‌رود دولت در زمان مناسب نسبت به جبران خسارت شرکت‌های مذکور اقدام کند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده