تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۳۲۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان بهبهان

‌می‌متالز - رییس اداره محیط زیست بهبهان گفت: نقص فنی در سیستم تصویه هوای کارخانه سیمان بهبهان موجب ایجاد آلودگی هوا شده است بر همین اساس این کارخانه جریمه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، فرخ شیرعلی رییس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان اظهار کرد: درسال‌های گذشته کارخانه سیمان بهبهان دارای سیستم تهویه هوای قدیمی و از کار افتاده‌ای بود، که موجب آلودگی هوا و به خطر افتادن محیط زیست اطرف خود شده بود.

وی افزود: با بازدید‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست و برگزاری جلسات مکرر با مسوولین کارخانه سیمان مقرر گردید جدیدترین فیلتر‌های روز دنیا جهت تهویه دود ناشی از کارخانه سیمان نصب و راه اندازی شود.

فرخ شیرعلی بیان کرد: سیستم تهویه هوای کارخانه سیمان بهبهان سال گذشته به بهره‌برداری رسید، ولی چند مدتی است بر اثر اتفاقات پیش آمده بخشی از سیستم تهویه دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات دارد.

رییس ادره محیط زیست بهبهان در باره مدت زمان تعمیر فیلتر‌ها تصریح کرد: با توجه به مشکلات تامین قطعات خارجی در بازار این قطعات تامین و خریداری شده و در اختیار کارخانه سیمان قرار گرفته است و اکنون با نظارت کارشناسان مربوطه در حال نصب و بزودی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه مدیریتی کارخانه سیمان بهبهان جهت رفع مشکل فیلتر‌های تهویه هوا، اما به علت ایجاد آلودگی محیط زیست این کارخانه در لیست صنایع آلاینده قرارگرفته و باید جرایم و یا مالیات صنایع آلاینده را پرداخت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده