تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۴۹۰
کد خبر: ۲۴۱۴۹۶
سرویس خبر : محیط زیست

صنایع شهرستان ری ملزم به استفاده از سوخت استاندارد هستند

‌می‌متالز - رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: آلودگی کارخانه سیمان تهران نسبت به سایر صنایع آلاینده شهرستان ری مشهودتر است لذا به منظور کنترل خروجی‌های هوا مجهز به سیستم پایش آنلاین لحظه‌ای شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا فاضلی، با اشاره به وجود صنایع آلاینده در این شهرستان اظهار داشت: صنایع بزرگ پالایشگاه نفت تهران و کارخانه سیمان تهران در محدوده شهرستان ری واقع شده که فعالیت این صنایع منجر به افزایش میزان آلاینده‌ها در سطح شهرستان شده است.

وی افزود: پالایشگاه نفت تهران در سال‌های گذشته در چند زمینه آب، خاک و هوا ایجاد آلودگی می‌کرد، اما در حال حاضر تمهیداتی در راستای کنترل آلودگی‌ها اندیشیده شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه گفت: در حال حاضر تجهیزات پالایش آنلاین بر خروجی‌های دودکش پالایشگاه نصب شده که امکان رصد میزان و کیفیت خروجی و آلایندگی را در هر لحظه و به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

فاضلی با تأکید بر اینکه خروجی‌های پالایشگاه نفت تهران از ۳ روش بررسی می‌شود تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست به صورت روزانه نیز به این مرکز مراجعه کرده و به صورت مشاهده‌ای خروجی‌ها را کنترل می‌کنند و البته پالایشگاه ملزم است هر سه ماه یک بار گزارش‌های خوداظهاری سه ماهه به آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست ارائه کند.

وی با اشاره به نظارت اداره محیط زیست بر فعالیت کارخانه سیمان تهران گفت: کارخانه سیمان تهران برای کنترل خروجی‌های هوا مجهز به سیستم پایش آنلاین لحظه‌ای هست و تحت نظارت بازدید‌های مشاهده‌ای و کارشناسی اداره محیط زیست قرار داد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری ابراز داشت: آلودگی کارخانه سیمان تهران نسبت به سایر صنایع آلاینده شهرستان ری مشهودتر است و این صنایع ملزم به استفاده از سوخت استاندارد هستند.

فاضلی تأکید کرد: مخازن مازوت کارخانه سیمان تهران پلمب شده و اجازه استفاده از این سوخت را ندارند لذا کنترل و نظارت بر عملکرد این کارخانه سختگیرانه‌تر خواهد بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: مخازن مازوت کارخانه سیمان از سال ۹۸ پلمب شده و این پلمب‌ها به صورت هفتگی بازرسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده