تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۴۳۳۶۴
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نفت:

پالایشگاه نفت خوزستان راه‌اندازی می‌شود

می متالز - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مجوز تامین خوراک پالایشگاه نفت خوزستان که باطل شده بود، با پیگیری‎های بعمل آمده احیا شده و امیدواریم این پالایشگاه‌ را بتوانیم در مسیر اجرایی و عملیاتی قرار دهیم.

به گزارش می‌متالز، جلیل سالاری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید پالایشگاه نفت آبادان بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از فاز۲ پالایشگاه آبادان، کیفی‌سازی تولید نفت گاز در پالایشگاه اصفهان و کیفی‌سازی و ارتقای تولید در پالایشگاه تبریز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در بیشتر پالایشگاه‌های کشور طرح‌های تثبیت تولید و ارتقای کیفی محصول در دستور کار است و از طرفی استفاده از طرح‌های بخش خصوصی برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها نیز در دستور کار وزارت نفت است.

سالاری افزود: در بودجه سال آینده، مجوز احداث یک پالایشگاه جدید درخواست شده تا در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی پس از تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود که امیدواریم این طرح با کمک و همراهی مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود.

وی در خصوص به سرانجام نرسیدن و اجرا نشدن طرح پالایشگاه نفت خوزستان گفت: در دولت گذشته به دلایل نامعلوم مجوز خوراک این پالایشگاه باطل شد، اما مجدد در ماه اخیر با پیگیری انجام شده مجوز خوراک آن احیا شده و امیدواریم این پالایشگاه را بتوانیم در مسیر اجرایی و عملیاتی قرار دهیم.

وی افزود: رویکرد تغییر کرده و با راه اندازی پالایشگاه خوزستان هدف گذاری شده تابا معافیت مالیاتی و تخصیص افزایش ظرفیت این پالایشگاه پیشرفت اقتصادی این استان را در سال‌های آینده شاهد باشیم و به ترتیبی این استان را از محرومیت دور کنیم.

مشکلی در تامین سوخت زمستان نداریم

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با وجود تغییرات دمایی ایجاد شده در کشور مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌های کشور با توجه به ذخایر زمستانی به موازات افزایش مصرف در حوزه خانگی وجود ندارد.

وی شرایط و ذخیره فرآورده‌های نفتی در مجموعه نیروگاه کشور را در شرایط مثبت و مطمئن توصیف کرد و افزود: امیدواریم با صرفه‌جویی و استفاده بهینه مصرف انرژی، زمستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

 

منبع: ایران پترونت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده