تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۳۰۴۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان دشتستان دوباره از محیط زیست اخطار گرفت

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کارخانه سیمان دشتستان این استان به علت ایجاد آلودگی ‎ها در چند روز اخیر برای دومین بار از این اداره اخطار گرفت.

به گزارش می‌متالز، فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه افزود: هم اکنون این آلودگی شدید که منجر به نارضایتی شهروندان دشتستانی شده از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

وی بیان کرد: بررسی‌های اولیه درباره علت این آلودگی‌ها، نقص فنی در تجهیزات و دستگاه‌ها گزارش شده است که بررسی‌‏های تکمیلی صحت و سقم بیشتر آن را مشخص می‏‎‌کند.

قلی نژاد اظهار داشت: براساس قوانین و مقررات فعالیت صنعتی نباید موجب آلودگی‌های محیط زیست شود و در صورت وقوع این پدیده با واحد‌های آلاینده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: باید صنایع راهکار‌های پیشگیری از آلودگی محیط زیست را اعمال و تجهیزات کنترلی آلودگی را نصب کنند تا از بروز آلودگی‎‌های احتمالی جلوگیری شود.

قلی نژاد گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ بازدید از واحد‌های صنعتی استان بوشهر انجام که منجر به حدود ۳۰۰ اخطاریه زیست محیطی شد.

وی افزود: در این بازدید‌ها با نمونه‌برداری و بررسی خروجی‌ها، میزان آلایندگی صنایع مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورتی که خروجی آن‌ها بالاتر از استاندارد‌های زیست محیطی تشخیص داده شود، اخطار مهلت دار برای برطرف کردن آلودگی صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده