تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۲۹۲۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگروه رصد سیمان در استان بوشهر تشکیل شد

کارگروه رصد سیمان در استان بوشهر تشکیل شد
‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تشکیل کارگروه رصد سیمان در استان خبر داد و تاکید کرد: همه فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و تایید / رد اسناد خرید دریافتی و ثبت اطلاعات فروش در سامانه مذکور هستند.

به گزارش می‌متالز، ابوالقاسم محمد زاده در نشست با اعضای کارگروه رصد سیمان با بیان این مطلب، افزود: مصرف کنندگان سیمان به ۳ بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملین فروش تقسیم می‌شوند که بیشتر مصرف کنندگان سیمان کد بورسی دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: کلیه کارخانه‌های تولید سیمان دراستان، صنوف عمده فروش سیمان ومصالح ساختمانی‌ها موظفند کلیه فرآیند‌های تولید وفروش سیمان را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند، ولی برای صنوف خرده فروشی سیمان صرفا تایید / رد اسناد خرید دریافتی در سامانه کفایت می‌کند و نیاز به ثبت اطلاعات فروش به مصرف کننده نمی‌باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان در کشور به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم افزود: فعالین حوزه تولید سیمان در استان باید بیشتر از این پای کار بیایند و کارتولید سیمان به صورت ویژه مورد توجه و رصد واقع شود.

محمدزاده اضافه کرد: بیشتر فعالان حوزه سیمان و کارخانجات تولید سیمان وارد بورس شده اند، کد بورسی دریافت کرده اند و عملاً تمام عرضه محصولات سیمان از طریق بورس انجام می‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با رصد وپایش بازار تولید وعرضه سیمان در کشور بدنبال ساماندهی وتنظیم شبکه‌های توزیع سیمان در کشور است و با مجموعه اقدامات وزارت صمت در ساماندهی بازار سیمان طی یک ماه اخیر شاهد کاهش قیمت محسوس این محصول در بازار بوده ایم.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهرگفت: شفافیت قیمت‌ها از طریق عرضه سیمان در بورس، عامل کاهش التهاب دربازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان وتولیدکنندگان گردیده و سیمان در حال حاضر به قیمتی رسیده که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.

محمدزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به فعالیت سه کارخانه مهم تولید سیمان در استان نظیر ساروج کنگان، سیمان‌مند دشتی و سیمان دشتستان آمار و تناژ تولید سیمان در استان بالای ۱۰ هزار تن در روز است افزود: این کارخانه‌ها موظف به ثبت آمار تولید روزانه خود در سامانه جامع تجارت خواهند بود وآموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: جلسات کارگروه رصد سیمان به صورت هفتگی جهت برنامه ریزی، پایش تولید، الزام تولیدکنندگان، اتحادیه‌های صنفی وشاغلین صنفی در بخش سیمان به منظور ثبت آمار تولید و ثبت اطلاعات فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت برگزار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در صورت نیازبه آموزش‌های لازم در این زمینه به کارشناسان مربوط با سامانه جامع تجارت ادارات صمت مراجعه نمایند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده