تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۷
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۵۲۲۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلودگی کارخانه سیمان تهران در منطقه حاجی‌آباد شهرری/ مردم تحمل غبار کارخانه را ندارند + فیلم

‌می‌متالز - ساختمان‌های محله حاجی آباد در حوزه لرزه نگاری و آتش نشانی نیز با مشکل مواجه هستند و و از اویل امسال چندین نوبت اخطار از سوی این ارگان‌ها به روستای امین آباد ابلاغ شده و این در حالی است که غبار سیمان تنها سهمیه مردم است.

به گزارش می‌متالز، محله حاجی‌آباد در روستای با بافتی صخره‌ای بر دامنه کوه بی‌بی شهربانو واقع شده، اما به رغم زیبایی و جذابیت مسیر پلکانی، با مشکلات فراوانی از جمله عدم ایمنی و استحکام مواجه است.

در این محله خانه‌هایی سست و آسیب دیده مشاهده می‌شود که به دلیل ساخت غیرمجاز مشکلات آن‌ها در سال‌های اخیر تشدید شده و در حال حاضر در زمینه فاضلاب، تامین آب شرب و ایمنی با مشکل مواجه است.

اهالی این محل بیشترین قربانیان آلودگی کارخانه سیمان تهران هستند و با مشاهده غباردر هوا؛ خود و کودکانشان در خانه‌ها می‌مانند. کودکان در حاجی آباد فضای مناسب برای بازی ندارند درحالی که سایه سنگین آلودگی کارخانه سیمان تهران را از کودکی تحمل می‌کنند. اهالی حاجی آباد از نظر امکانات در فقر به سر می‌برند و هر گونه امکاناتی از تنفس تا تفریح بی بهره هستند.

بسیاری از خانه‌های این محله قابل سکونت نیست و با وجود فرسودگی بیش از اندازه خانه‌ها ضروریست از سوی مسوولان بالادستی تمهیداتی برای انتقال ساکنان این محله به مناطقی امن اندیشیده شود.

هشدار آتش نشانی و لرزه نگاری برای محله پلکانی حاجی آباد

سیاوش عطایی دهیار روستای امین آباد با اشاره به مشکلات روستای امین آباد اظهار داشت: محله حاجی آباد در روستای امین آباد واقع شده که در سال‌های اخیر به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی با افزایش ساخت و ساز غیرمجاز و متعدد مواجه بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این محل در زمینه دفع فاضلاب، تامین آب شرب و گذر عبور و مرور مردم است. دهیار روستای امین آباد در اداامه گفت: در این محله به دلیل بافت صخره‌ای مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عطایی تصریح کرد: در زمینه ایمنی این ساختمان‌ها از نظر لرزه نگاری و آتش نشانی نیز با مشکل مواجه هستند و و از اویل امسال چندین نوبت اخطار از سوی این ارگان‌ها به روستای امین آباد ابلاغ شده است.

دهیار روستای امین آباد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بازرسی‌های آتش نشانی و لرزه نگاری این ساختمان‌ها در حال حاضر غیرقابل سکونت عنوان شده و می‌بایست اهالی هر چه زود‌تر این محل را ترک کنند.

تعداد بازدید : 9

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده