تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۷
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۵۳۶۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رونمایی از سند جامع محیط زیستی سیمان تهران

‌می‌متالز - سند جامع محیط زیستی سیمان تهران رونمایی و برای بررسی تحویل اداره کل محیط زیست استان تهران شد.

به گزارش می‌متالز، در مراسم رونمایی از این سند که با حضور شماری از پیشکسوتان حوزه صنعت و محیط زیست برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه موقیعت شرکت سیمان تهران به عنوان یک واحد بزرگ تولیدی بسیار تاثیرگذار است، افزود: این مجموعه فرصتی بسیار بزرگ برای تولید، صنعت و اقتصاد کشور است، اما اگر برنامه ریزی درستی در حوزه محیط زیست نداشته باشد می‌تواند منشاء معضلات محیط زیستی عمده ای، هم برای خود مجموعه و هم برای محیط اطراف باشد.


سعید محمودی با بیان اینکه تهیه سند جامع محیط زیستی از سوی این مجموعه با همکاری گروه تخصصی و مشاوران محیط زیستی و بهره گیری از نظرات اصولی در حوزه محیط زیست، اقدامی مهم و اساسی و نقشه راهی مطلوب است، گفت:، اما آن چیزی که از تهیه سند مهمتر خواهد بود، اجرای برنامه‌های برنامه‌های پیش بینی شده آن است تا بتوانیم در راستای حل مشکلات محیط زیستی گام برداریم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلاتی که این مجموعه دارد خوشبختانه اراده حل معضلات محیط زیستی در ساختار مدیریتی این شرکت دیده می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم با اجرای دقیق این سند، این صنعت مسیر سبز و پایداری را در کنار اقتصاد و محیط زیست سالم طی کند و بهره اجرای این سند به همه ذینفعان از جمله شهروندان اطراف و محیط زیست برسد.


محمودی همچنین با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر واحد‌های صنعتی برای توجه به موضوعات محیط زیستی باشد، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود تا این سند در سریع‌ترین زمان ممکن در محیط زیست استان تهران بررسی و کارشناسی و نتیجه آن به مجموعه سیمان تهران اعلام شود.


مدیرعامل سیمان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه مفهوم واژه تولید تغییر کرده است و در تولید باید همه جوانب به ویژه ملاحظات محیط زیستی را در نظر گرفت، افزود: ما به همین منظور در سیمان تهران سعی کرده ایم در کنار تولید به همه جوانب همچون محیط زیست، نیروی انسانی، جامعه، کیفیت محصول و مشتریان توجه ویژه داشته باشیم.


سید عباس حسینی با اشاره به اینکه در این مجموعه اصل بر این است که همزمان با تولید به محیط زیست آسیبی وارد نشود، گفت: در این مدت تمام تلاشمان را کرده ایم تا گام‌هایی برای حفظ محیط زیست برداریم.


وی در ادامه به تهیه سند جامع محیط زیست برای این مجموعه اشاره کرد و افزود: در تهیه این سند سعی شده است همه جوانب محیط زیستی در نظر گرفته و برای آن برنامه اجرایی تعریف شود.


مدیرعامل شرکت سیمان تهران گفت: تهیه این سند بیش از یک سال زمان برده است که برای بررسی کارشناسی تحویل محیط زیست استان تهران شد. ­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده