تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۵۱۰۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل سیمان تهران خبر داد:

روزانه ۵۰۰ تن کلینکر به تولید واقعی «ستران» افزوده شد

‌می‌متالز - مدیرعامل سیمان تهران از احداث سالن اختلاط مواد جداگانه برای خطوط ۸ و ۹ و اضافه شدن روزانه ۵۰۰ تن کلینکر به تولید واقعی شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید عباس حسینی گفت: خط تولید واحد شماره ۹ در سال ۱۳۹۶ در جوار خط تولید واحد شماره هشت راه‌اندازی شده بود و تامین مواد اولیه این دو خط تولید به صورت مشترک و با بهره‌گیری از یک سالن اختلاط مواد صورت می‌پذیرفت و هر دو خط از یک ورودی تغذیه می‌شدند و به همین دلیل هیچگاه نمی‌توانستند به ظرفیت تولید مورد نظر برسند.
وی افزود: علاوه بر محدودیت ظرفیت سالن اختلاط برای تامین مواد اولیه خطوط ۸ و ۹، در صورت توقف فعالیت این سالن برای تعمیرات جزئی و اساسی، تولید خطوط مذکور با وقفه مواجه می‌شد؛ لذا برای رفع این محدودیت، پس از مطالعات لازم و بررسی طرح توجیهی آن تصمیم گرفته شد برای خط ۹ در دو فاز، سالن اختلاط و سالن سنگ مستقل ساخته شود. بر این اساس شرکت در سال جاری پس از بررسی تمام جوانب و امکان سنجی مناسب نسبت به اجرای فاز اول یعنی احداث سالن اختلاط مواد برای واحد شماره ۹ اقدام نمود.
حسینی ادامه داد: سالن مذکور در اواخر بهمن ماه سال جاری مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته و با توجه به تکمیل فرآیند‌های مربوطه، بهره‌برداری رسمی آن از تاریخ هشتم اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.
وی بیان کرد: با شروع بهره‌برداری از سالن اختلاط مواد در مجموع روزانه حدود ۵۰۰ تن کلینکر به تولید واقعی کلینکر شرکت اضافه شده و در فاز دوم که مربوط به ایجاد سنگ شکن به صورت مجزا برای واحد شماره ۹ است، پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود ۶۰۰ تن دیگر به ظرفیت تولید کلینکر شرکت اضافه شود.
حسینی در پایان تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، تاریخ راه‌اندازی فاز دوم یعنی ایجاد سالن سنگ شکن، پایان سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

منبع: ایران اکونومیست

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده