تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۴۷۵
کد خبر: ۲۲۲۲۴۷
سرویس خبر : انرژی

اعمال محدودیت‌های برنامه ریزی شده برقی برای عبور از روز‌های گرم

‌می‌متالز - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق فرامین دیسپاچینگ ملی، از شرکت‌های برق خواست اعمال محدودیت‌ها بر اساس جداول برنامه ریزی شده را به عنوان آخرین راه کنترل شبکه در روز‌های گرم پیش رو، مد نظر قرار دهند.

به گزارش می‌متالز، همایون حایری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه اضطراری ستاد کنترل پیک بار ۱۴۰۰ که با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر و ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، از شرکت‌های برق خواست اعمال محدودیت‌های احتمالی را مطابق جداول برنامه ریزی شده و به عنوان آخرین راه کنترل شبکه اجرا کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اثر یگ مگاوات خاموشی بدون برنامه در زندگی مردم را با ۱۰۰ مگاوات خاموشی برنامه ریزی شده برابر دانست و اجرای دقیق و مناسب محدودیت‌های برنامه ریزی شده را نقطه قوت صنعت برق برشمرد.

وی با اشاره به مشکل محدودیت آب، هرگونه افزایش بار مصرفی را با توجه به نبود ذخیره نیروگاهی، منجر به عملکرد رله‌های فرکانسی و بروز محدودیت‌های ناخواسته ذکر کرد و مدیریت شرایط بر اساس دستورات دیسپاچینگ ملی را یک ضرورت و عدول از آن را تضییع حقوق سایر شرکت‌های برق دانست.

در ادامه محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه خاموشی بی برنامه می‌تواند فرصت‌های صنعت برق را به تحدید تبدیل کند، بر لزوم اطلاع رسانی به مردم و استفاده از ظرفیت‌های استانی صدا و سیما در آگاهسازی جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به پیامد‌های نامطلوب عملکرد رله فرکانسی و قطع فیدر، اطلاع رسانی به موقع به مردم را در حل بخش عمده‌ای از مشکلات حایز اهمیت دانست و آن را در اولویت برنامه‌ها ذکر کرد.

مدیرعامل توانیر از شرکت‌های برق خواست در زمانبندی خاموشی‌ها، از اعمال خاموشی‌های طولانی و خارج از جدول اجتناب کنند.

در ادامه این جلسه که با ارایه گزارش وضعیت شبکه از سوی مهندس مقیم زاده معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه همراه بود، دکتر رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به روند صعودی دما طی چند روز آینده، از کاهش تدریجی دما و به تبع آن کاهش مصرف برق در انتهای هفته جاری خبر داد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم، ناترازی تولید و مصرف برق را بیش از ۱۲ هزار مگاوات عنوان و مهمترین اقدام را اعمال محدودیت منطقه‌ای و در چارچوب جداول برنامه ریزی شده ذکر کرد و از مدیران مناطق خواست فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف هر منطقه مانند سیستم‌های سرمایشی اداری و تجاری و همکاری شهرک‌های صنعتی را به کار بگیرند.

در ادامه این مراسم غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به برنامه ریزی جداول محدودیتها، از شرکت‌های برق خواست نسبت به رعایت سقف مصرف مقید باشند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و به موقع برنامه‌های شرکت مدیریت شبکه برق کشور، اطلاع رسانی به مردم را در سرلوحه اقدامات عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده