تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۲۲۲۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

عرضه فولاد و سیمان در بازاری غیر از بورس فسادآور است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که عرضه محصولاتی مانند فولاد و سیمان در بورس اختیاری باشد به گونه‌ای که افراد براساس تمایل خود محصولات تولیدی خود را در بورس یا در بازار عرضه کنند، فساد ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی درباره نابسامانی بازار سیمان و فولاد گفت: مسوولان مشکل اصلی التهاب موجود را قطعی برق و به تبع آن کمبود تولید و گرانی می‌دانند، اما به نظر می‌رسد این موضوع دلیل اصلی نیست و امکان برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع این چنین مشکلات وجود دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌داند که به دلیل برخی مشکلات ممکن است کارخانه‌های سیمان ۲ مرتبه در سال امکان تولید نداشته باشند؛ نخست زمستان به دلیل سرمای بسیار و کمبود گاز و دوم تابستان به دلیل قطعی برق، بنابراین وزارت صمت باید برای این دوران سیمان را به گونه‌ای انبار کند که آسیبی متوجه بازار نشود و در صورت عدم برنامه ریزی، ترک فعل انجام داده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در حال حاضر سیمان در انبار‌ها موجود بوده و واحد‌های صنعتی تولید دارند، اما عرضه به بازار کم است، زیرا با عرضه کم قیمت‌ها در بازار به قدری افزایش می‌یابد که سیاست‌گذار و مدیران تنها به وجود سیمان با هر قیمتی در بازار راضی شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره عرضه سیمان در بورس، تصریح کرد: در صورتی که عرضه محصولاتی مانند فولاد و سیمان در بورس اختیاری باشد به گونه‌ای که افراد براساس تمایل خود محصولات تولیدی خود را در بورس یا در بازار عرضه کنند، فساد ایجاد می‌شود؛ یا باید تمام محصولات در بورس عرضه شود یا تمام محصولات در بازار مبادله شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عرضه تمام محصولات فولادی و سیمان در بورس به دلیل شفافیت بهتر است، ادامه داد: از آنجا که در حال حاضر تمام محصولات فولادی در بورس عرضه نمی‌شود، بازار نابسامان است که باید با الزام تولیدکنندگان به عرضه در بورس مشکلات موجود را برطرف کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده