تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۱۵۰۶۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
با تدوین برنامۀ دقیق و بدون توقف در فرآیند تولیدصورت گرفت؛

تعویض و ترمیم ریل‌های تقاطع واحد باکس‌آنیلینگ و تاندم میل ناحیۀ نورد سرد

می متالز - با تشکیل کارگروه فنی متشکل از کارشناسان ایمنی، مکانیک، سیویل، جوش و نقشه‌برداری فولاد مبارکه، عملیات تعویض و ترمیم ریل‌های تقاطع واحد باکس‌آنیلینگ و تاندم میل ناحیۀ نورد سرد با موفقیت اجرا شد.
تعویض و ترمیم ریل‌های تقاطع واحد باکس‌آنیلینگ و تاندم میل ناحیۀ نورد سرد

به گزارش می متالز، رئیس مرکز تجهیزات حمل مواد و تعمیرات ویژۀ فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: درگیری چرخ‌های لوکوموتیو با ریل در تقاطع‌ها و مسیرهای منحنی و نیز عدم تعویض ریل‌ها در سال‌های گذشته منجر به آسیب دیدن ریل‌ها در واحد باکس‌آنیلینگ شده بود. بر همین اساس نیاز بود این خط ارتباطی به مدت دو هفته به‌طور کامل متوقف شود، اما با توجه به فعالیت مداوم خط تولید، انجام این توقف مقدور نبود.

بهنام مهدی‌پور افزود: این عملیات توسط واحد نظارت تعمیرات مرکزی و مجری عملیات، بدون هیچ‌گونه توقف و کاهش تولید در ناحیه، مطابق با مدت‌زمان برنامه‌ریزی‌شده و بدون کوچک‌ترین مغایرت ایمنی اقدام شد.

وی همکاری مدیریت نورد سرد و مسوولین و کارکنان واحد باکس‌آنیلینگ، مدیریت و کارکنان تعمیرات مرکزی و مجموعۀ مدیریتی و کارکنان اجرایی شرکت فنی و مهندسی برق‌آرا را در راستای انجام این پروژه بسیار مفید و ارزنده توصیف کرد.

در این زمینه، رئیس خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترونیکی فولاد مبارکه نیز گفت: ریل‌های مذکور از زمان بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در چندین نوبت مرمت و بازسازی شده بودند، ولی در سال‌های اخیر، با توجه به حجم گستردۀ انتقال کلاف، شاهد خرابی ریل‌ها و مستهلک شدن تجهیزات بودیم و این امر عملا امکان ترمیم و تعمیر را از بین برده بود و نیاز به تعویض ریل‌های فرسوده بیش‌ازپیش احساس می‌شد.

اکبر نادری درباغشاهی افزود: مهم‌ترین موضوع در این خصوص عدم امکان توقف تولید در ناحیۀ نورد سرد بود که با بررسی‌های کارشناسی و راه‌حل‌های پیشنهادی، انجام این فعالیت توسط پیمانکار تعمیرات مرکزی (شرکت مهندسی برق‌آرا) با همراهی تیم متخصص از واحد آنیلینگ و تعمیرات مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تدوین برنامۀ دقیق و قرار دادن این محل در اختیار پیمانکار به‌صورت قسمت به قسمت، به‌گونه‌ای که امکان انتقال کلاف از دست نرود، این فعالیت در یک بازۀ زمانی یک‌ماهه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

نادری در خاتمه از حمایت‌های مدیریت‌های نورد سرد، تعمیرات مرکزی، شرکت مهندسی برق‌آرا و تلاش و پیگیری تمامی همکاران در واحد آنیلینگ، دفتر فنی تعمیرات ناحیه و تعمیرات مرکزی قدردانی و انجام بدون حادثۀ این پروژه را برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد.

عناوین برگزیده