تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۵۸
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۵۰۷۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

صدور پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام خبر داد و گفت: با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران جهت تأمین و تکمیل دیگر زیرساخت های این معدن رایزنی‌های لازم صورت پذیرفته و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت گاز آن هزینه شده است.
صدور پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام

به گزارش می متالز، سالار حسین پور از عملکرد مثبت و رو به رشد معادن استان‌ خبر داد و افزود: در سال جاری مقدار ۷۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت استان‌ تحت عنوان پهنه اکتشافی دنا که حدود نیمی از مساحت استان را در برمی‌گیرد، جهت کار مطالعاتی و پتانسیل یابی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارسال که نتایج آن نهایتا تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام صادر شده و با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران جهت تأمین و تکمیل دیگر زیرساخت های آن، رایزنی‌های لازم صورت پذیرفته و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت گاز آن هزینه شده است و بر اساس مصوبات انجام شده دیگر زیر ساخت های تأسیساتی از جمله برق، آب و جاده دسترسی را ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید انجام‌ خواهند داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در خصوص معادن بوکسیت استان، ۳ معدن با ظرفیت ذخیره تقریبی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن فعال است و براساس مطالعات اکتشافی امیدواریم با شناسایی معادن جدید بوکسیت زمینه لازم‌ برای احداث واحد فراوری و تولید پودر آلومینا در استان تحقق یابد.

حسین پور عنوان کرد: در خصوص معادن گچ و سلستین استان با توجه به ظرفیت های موجود، مطالعات و امکان سنجی احداث کارخانه فراوری معادن فوق انجام‌ پذیرفته و طی یک مرحله‌ از سوی شرکت‌ تهیه و تولید مواد معدنی ایران، به مزایده‌ گذاشته که انتظار می‌رود با توجه به‌ ظرفیت خوب و خلوص بالای معادن فوق، زمینه جذب سرمایه گذار هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی درخصوص واحد تولید آهک هیدراته چرام گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در شهرستان چرام در حال احداث است و انتظار می‌رود تا پایان سال‌ و یا سه ماه اول ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل برسد که زمینه اشتغال ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر دیگر را به طور غیرمستقیم فراهم می کند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تکمیل و ایجاد زیرساخت معادن استان بیان کرد: براساس‌ طرح زیربناها در سال جاری ۱۰ معدن از معادن استان‌ انتخاب و به سازمان‌ توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ارسال شد تا نسبت‌ به‌ ایجاد و یا تکمیل زیرساخت ها اقدام کنند. 

 حسین پور در پایان درمورد پرداخت تسهیلات به واحدها وصنایع معدنی‌ افزود: تاکنون‌ ۱۷ واحد معدنی استان‌ جهت‌ دریافت تسهیلات معدنی‌ و صنایع معدنی‌ به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معرفی شده که از این تعداد تاکنون مبلغ  ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی و بقیه پرونده ها در دست بررسی هستند.

عناوین برگزیده