تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۱۵۱۱۰۸

استاندار گیلان از قطعه شش خط ریلی رشت - کاسپین - انزلی بازدید کرد

می متالز - استاندار گیلان روز پنجشنبه از روند عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت - کاسپین - انزلی بازدید و بر ضرورت تسریع در روند تکمیل این پروژه راهبردی تأکید کرد.
استاندار گیلان از قطعه شش خط ریلی رشت - کاسپین - انزلی بازدید کرد

به گزارش می متالز، ارسلان زارع صبح  پنجشنبه از وضعیت اجرایی این قطعه که از کیلومتر ۱۸۵ (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می یابد

دیدن کرد و گفت : پروژه راه آهن رشت - انزلی علاوه بر اینکه در حوزه حمل و نقل بار و مسافر استان اهمیت دارد؛ در حوزه صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا نیز نقش محوری دارد.

وی عنوان کرد : با راه اندازی این مسیر با توجه به وجود منطقه آزاد و بندر انزلی رقمی معادل ۱۰ میلیون تن بر ظرفیت حمل و نقل کشور افزوده می‌شود و باید همه بخش ها در راستای تسریع روند اجرای این پروژه همت خود را به کار بندند.

وی با بیان اینکه این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال- جنوب و مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان است، افزود : تا کنون منابع مورد نیاز علی رغم تنگناهای مالی دولت تامین شده است.

طول قطعه شش نزدیک به ۱۷ کیلومتر است و ۹۴ آب رو به طول ۳۱۲ متر و هشت پل خاص به طول ۲۷۳ متر در این قطعه کار می شود.

نیمه دوم شهریورماه امسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود.

 اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

عناوین برگزیده