تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۵۱۴۱۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس شورای رقابت:

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد + فهرست محصولات مشمول

می متالز - رئیس شورای رقابت از تغییر فرمول قیمت گذاری ۱۸ خودرو خبر داد و گفت: در این روش، خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش داده که می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.
فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد + فهرست محصولات مشمول

به گزارش می متالز، رضا شیوا با اشاره به اینکه  مرکز ملی رقابت از مهر بررسی مجددی در مورد فرمول قیمت گذاری خودرو انجام داد، گفت: طی تصمیات اخذ شده قرار نیست آزادسازی صورت گیرد فقط خودروها تقسیم بندی شده است. براین اساس قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ و به گونه ای که برای عامه مردم به صرفه هستند، طبق فرمول قبلی محاسبه می شود.

وی افزود: در مورد بخشی از خودروها، فرمول جدید پیش بینی شده که تورم بخشی که در فرمول قبلی سهیم بود در فرمول جدید قرار نگرفته و قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد. نکته اصلی در فرمول جدید این است که مقرر شده خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

شیوا با اعلام فهرست خودروهای مشمول قیمت گذاری جدید ادامه داد: پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک و دستی، سمند سون پلاس، رانا پلاس EC5 و TU5، دنا پلاس توربو شارژ دستی و اتوماتیک، هایما توربو s5 دستی، هایما توربو s7 اتوماتیک، k131، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می شود. پیش فروش هایی که تا امروز یعنی زمان اعلام تغییر قیمت فرمول، انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده