تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۱۵۲۵۸۲
سرویس خبر : انرژی

مزایای تولید انرژی خورشیدی

می متالز - برق تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی به‌طور تضمینی از سوی شرکت توانیر از بخش‌خصوصی خریداری و البته سرمایه‌گذاران این بخش باید با شرکت توزیع نیروی برق استان قرارداد دوطرفه داشته باشند.
مزایای تولید انرژی خورشیدی

به گزارش می متالز، داوود راهزادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام مطلب فوق از تولید حدود یک مگاوات انرژی خورشیدی با مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و توزیع پنل در بین عشایر استان خبر داد. راهزادی، قیمت خرید انرژی خورشیدی از یک تا ۲۰ کیلووات را هزار و ۴۰ تومان و از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات را هم به ازای هر کیلووات ۹۱۰ تومان برشمرد.

وی سهم بخش خصوصی در میزان انرژی تولید شده را ۵۰۰ کیلووات، سهم دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان ۲۸۵ کیلووات، سهم عشایر ۹۵ کیلووات و سهم پروژه‌های در دست اجرا را نیز ۱۲۰ کیلو وات عنوان کرد. وی با بیان اینکه قراردادهای بخش‌خصوصی با شرکت توانیر ۲۰ ساله بوده و انرژی تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش آلایندگی، تنوع‌بخشی به سبد انرژی، اجرای اهداف پدافند غیرعامل و تحقق شعارهای توسعه‌ای از مهم‌ترین مزایای تولید انرژی خورشیدی است.  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه ششم توسعه، باید ۵ هزار مگاوات انرژی خورشیدی با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. راهزادی، ساخت تجهیزات و قطعات نیروگاه‌های خورشیدی را داخلی عنوان کرد و افزود: تنها قطعه خارجی مورد استفاده در این نیروگاه‌ها «اینورتر» است. وی نصب نیروگاه‌های خورشیدی توسط دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان را از مصوبات دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: ۱۲ دستگاه اجرایی و شرکت‌‌های خدمات‌رسان اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه را اجرایی کرده‌اند.

عناوین برگزیده