تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۵۲۸۸۲
سرویس خبر : زمین شناسی

مستند «رخساره زمین» رونمایی شد

می متالز - کامبیز مهدیزاده درباره مستند رخساره زمین گفت: این مستند حاصل ماه‌ها و ساعت‌ها کار کارشناسی علمی است که با استفاده از تجربه اساتید و صاحبنظران علم زمین‌شناسی تهیه و تولید شده است.
مستند «رخساره زمین» رونمایی شد

به گزارش می متالز، کامبیز مهدیزاده مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری و آیین رونمایی از مستند «رخساره زمین؛ هرمز، جزیره رنگ‌ها» گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه بر جزایر بالاخص جزیره هرمز، ما در طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی یکی از ماموریت‌های خود را تمرکز بر این موضوع قراردادیم.

وی افزود: در این راستا و بعنوان اولین گام در این راه، اقدام به ساخت مجموعه مستندی گرفتیم که رخساره زمین نام گرفت. اولین قسمت از این مجموعه، درباره جزیره هرمز است و «هرمز، جزیره رنگ ها» نام دارد.

وی گفت: این مستند در نوع خود در کشور اولین است. و در میان مستندهایی که تا به امروز در این حوزه تهیه شده، مستندی فاخر است.

مهدیزاده ادامه داد: در این مستند تصاویری برای اولین بار از پدیده‌های زمین شناختی و زمین گردشگری جزیره هرمز به نمایش درآمده است،

وی تاکید کرد: این مستند حاصل ماه‌ها و ساعت‌ها کار کارشناسی علمی است که با استفاده از تجربه اساتید و صاحبنظران علم زمین‌شناسی تهیه و تولید شده است. 

مهدیزاده گفت: این مستند، که در آن از فناوری‌های روز همچون پهپاد و تصویربرداری k۴ استفاده شده، با هدف معرفی میراث زمین شناختی ایران، توسعه ژئوتوریسم، زمین گردشگری، فاصله گرفتن از خام فروشی و در پی آن ایجاد اشتغال پایدار در جزیره هرمز تولید شده است، دقیقا همان چیزی که رهبری عزیز تاکید دارند.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد: از دیگر اهداف این مستند، توسعه زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و البته حرکت در مسیر دیپلماسی صلح با استفاده از ابزار فناوری است.

برای مشاهده کلیپ کلیک کنید

عناوین برگزیده