تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۱۵۲۹۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه‌گذاری در معادن اردبیل بیشتر می‌شود

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در معادن با توجه به بالا بودن ظرفیت این استان در اکتشاف معادن توسعه می‌یابد.
سرمایه‌گذاری در معادن اردبیل بیشتر می‌شود

به گزارش می متالز، داوود شایقی روز سه‌شنبه افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های اخیر در این استان در بخش‌های مختلف افزایش یافته و با تامین زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سمت معادن سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سه محدوده پهنه معدنی استان در مناطق گردنه صلوات، قوتورسویی و ناتور تحول بزرگی را در رونق اقتصادی و اشتغال زایی استان بوجود خواهد آورد.

شایقی از احداث اولین کارخانه تولید کنسانتره مس و مولیبدن در مشگین‌شهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح اردبیل جزو استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود.

او بیان کرد: علاوه بر ذخایر معدنی کم‌نظیر در مشگین‌شهر ظرفیت خوب معدنی در خلخال و کوثر وجود دارد که امید است با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در این شهرستان‌ها هم توسعه یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: به منظور دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی تاکنون عملیات اجرایی ۹۰ درصد پروژه‌های اولویت‌دار استان اردبیل آغاز شده و پایش طرح‌های اقتصاد مقاومتی در طرحی یکپارچه انجام می‌شود تا طی آن میزان پیشبرد برنامه‌ دستگاه‌های مختلف اجرایی و تحقق اهداف و برنامه‌های خواسته شده مشخص شود.

شایقی اظهارکرد: در سامانه "نیپا" مصوبات دستگاه‌ها به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد تا با پایش بروز اطلاعات و داده‌ها تصمیم‌گیری‌ها نیز با کمترین ضریب خطا انجام پذیرد.

از ۲۰ پهنه معدنی شناخته شده کشور سه پهنه در استان اردبیل قرار دارد که از سال ۹۳ عملیات اکتشاف آنها از سوی  سه شرکت سرمایه‌گذاری غیردولتی آغاز شده است.

پهنه قزل‌اوزن خلخال از سوی شرکت ایمیدرو ، پهنه اکتشافی باغرو از سوی شرکت سرمایه‌گذاری کوثر و پهنه معدنی مشگین‌شهر از سوی شرکت میتکو در حال انجام فعالیت‌های معدنی است.

عناوین برگزیده