تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۵۲۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور اقتصادی استاندار لرستان:

لاستیک سازی خرم آباد به صورت فاز به فاز احداث می شود/ تکمیل فولاد ازنا در گرو هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر

می متالز - معاون امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: لاستیک سازی خرم آباد به صورت فاز به فاز احداث می شود و امیدواریم این امر هر چه سریعتر در دستور کار سرمایه گذاران قرار گیرد.
لاستیک سازی خرم آباد به صورت فاز به فاز احداث می شود/ تکمیل فولاد ازنا در گرو هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر

به گزارش می متالز، اسد عبدالهی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: مشکل اصلی لاستیک سازی خرم آباد تامین ارز و وارد کردن قطعات از خارج کشور بوده که با توجه به محدودیت های موجود تحریمی نتوانسته اند قطعات و تجهیزات مورد نیاز را وارد کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران به دنبال این هستند که فاز اول این طرح را در یک سطح محدودتری به مرحله اجرا برسانند که در حال پیگیری برای تحقق این امر هستیم.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: کارخانه ژنراتورسازی خرم آباد یکی از پروژه هایی بود که قبل از انقلاب تحت عنوان پوشاک در استان فعال بوده و پس از آن به یک گروه سرمایه گذاری جدید واگذار شد که متاسفانه این گروه موفق نشدند.

این مسوول اظهار داشت: با توجه به کاربری صنعتی زمین این کارخانه فروش آن انجام نخواهد شد و اگر سرمایه گذاران کنونی توانایی فعال کردن آن را نداشته باشند به تملک بانک صنعت و معدن در خواهد آمد و پس از آن به سرمایه گذاران دیگری واگذار می شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین کارخانه چرم و پوست خرم آباد نیز بیان کرد: چرم و پوست یکی از کارخانه هایی است که در گذشته فعال بوده و اکنون نیز مالک فعلی بنایش بر این بود که از تسهیلات روستایی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان استفاده کند اما سرمایه‌گذار به دلیل مشکلاتی که در تامین وثیقه مورد نیاز داشت تا کنون موفق به تحقق این امر نشده است و باید بگویم رغبت لازم در وی وجود ندارد.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در خصوص آخرین وضعیت فولاد ازنا نیز باید گفت که تاکنون حدود سه هزار میلیارد تومان برای ایجاد این کارخانه سرمایه گذاری صورت گرفته اما متاسفانه اکنون مالک اصلی این کارخانه در زندان به سر می‌برد، برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی تاکنون اقدامات مختلف صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در آخرین جلسه ستاد تسهیل ملی مقرر شد  وزارت صمت به این موضوع ورود پیدا کرده و این مجموعه تولیدی به یکی از هلدینگ‌های اقتصادی وزارتخانه واگذار و یا مشارکت صورت گیرد  چرا که برای تکمیل این واحد اقتصادی بزرگ به حدود هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون بیان کرد: در مورد پارسیلون پیگیری های جدی صورت گرفته و از جمله واگذاری هایی بود که سرمایه گذار نه تخصص و نه توان کار را داشته و شاهد تعطیلی این واحد بزرگ اقتصادی استان هستیم.

وی ادامه داد: با پیگیری جدی که توسط استان صورت گرفت مالک خلع ید شده و به این واحد در اختیار مجموعه ای متشکل از سه بانک سپه، صنعت و معدن و ملی قرار گرفته و بناست بعد از تشکل هیئت مدیره با توجه به زیرساخت های موجود و مناسب در حال تلاش برای تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد هستیم.

عناوین برگزیده