تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۵۳۳۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توقف تولید کارخانه سیمان گالیکش بدلیل نبود سوخت و چند خبر از گلستان

می متالز - تعطیلی واحد تولید سیمان، رشد ۳۴ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در استان، معرفی رییس جدید دادگستری مراوه‌تپه و کسب عنوان برتر ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس در کشور از جمله اخبار کوتاه امروز دوشنبه گلستان است.
توقف تولید کارخانه سیمان گالیکش بدلیل نبود سوخت و چند خبر از گلستان

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان در شهرستان گالیکش گفت: فعالیت تولیدی این کارخانه به دلیل تامین نشدن سوخت گاز و مازوت از امروز تعطیل شد.

حسین چهرگانی افزود: از اواخر آبان امسال با قطع گاز کارخانه سیمان، استفاده از سوخت مازوت در دستور کار قرار گرفت که اکنون نیز تامین آن با مشکلاتی از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نیز سیستم حمل و نقل استان مواجه شده است.

وی گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال حاضر تامین سوخت نیروگاه‌ها را در اولویت قرار داده است مضاف بر اینکه شرکت متولی حمل و نقل گلستان نیز برای حمل سوخت همکاری ندارد.

فعالیت خط تولید کارخانه سیمان پیوند گلستان واقع در شهرستان گالیکش، پیش از این نیز به دلیل مشکلات زیست محیطی و تاخیر در نصب فیلترهای جدید وارداتی در مهرماه امسال ۲۳ روز تعطیل شده بود.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری فردی از مراجعان به عنوان وکیل، موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت و در نتیجه فرد مورد نظر با موارد متعدد از تخلفات و کارچاق‌کنی شناسایی و دستگیر شد.

هادی هاشمیان افزود: متهم تاکنون ۱۵ شاکی از داخل و خارج استان دارد که از برخی از آنان با عنوان شرخر و از برخی با عنوان وکیل، کلاهبرداری کرده است .

همچنین این مقام قضایی امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید دادگستری مراوه‌تپه از وی خواست با مشارکت مسوولان دستگاه‌های اجرایی در مسیر تحقق سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید حرکت کند.

هاشمیان، حضور بزرگان اقوام و علمای اهل سنت در مراوه‌تپه را فرصت کم نظیری برای حل و فصل مشکلات دانست و تاکید کرد: همکاران قضایی باید با استفاده از ظرفیت این افراد که در بستر شعب شوراهای حل اختلاف استان حتی در روستاهای مرزی این شهرستان فعال هستند برای صلح و سازش بین افراد به ویژه در دعاوی خانوادگی استفاده کنند.

در مراسم امروز "سیدمهدی هاشمی کیادهی" به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان مرزی مراوه‌تپه معرفی و از خدمات "محمد فاضلیان" قدردانی شد.

**

"نادیا علیزاده" تکواندوکار این شهرستان به عضویت تیم دانشگاه آزاد پیوست تا در مسابقات لیگ برتر کشور برای این تیم بازی کند.

**

عبدالعزیز حقیقی، رییس ایستگاه تحقیقات کشاورزی گنبدکاووس به عنوان رییس برتر ایستگاه تحققات کشاورزی و منابع طبیعی کشور انتخاب و امروز دوشنبه در مراسمی با حضور مسوولان شهرستانی لوح تقدیر وزیر جهادکشاورزی به او اهدا شد.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از دستگیری ۲ سارق خودروی خبرداد و گفت: ماموران انتظامی در حین گشت‌زنی  به ۲ دستگاه خودرو مشکوک و آنها را متوقف کردند و تحقیقات اولیه سرقتی بودن این خودروها را تایید کرد.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: این خودروها از شهرستان همجوار و استان تهران توسط ۲ نفر تحت پوشش مسافر و تهدید راننده به سرقت رفته است.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بندرترکمن، مامورین پلیس امنیت موفق شدند با بررسی‌های انجام شده، ۷۹ دستگاه ماینر غیرمجاز را در یکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی این شهرستان کشف کنند.

سرتیپ دوم محمدسعید فاضل‌دادگر بیان داشت: بنابر اعلام کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده ۲۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

**

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: چهار نفر از کسانی که در شعب قضایی این نهاد به پرداخت جزای نقدی در حق دولت و جبران خسارت وارده به شاکیان خصوصی محکوم شده بودند اما از تمکین حکم صادره خودداری می‌کردند، روانه زندان شدند.

حسین نجف‌زاده اظهار داشت: به موجب قانون چنانچه هیچگونه اموالی از متخلفان شناسایی نگردد، فرد متخلف به ازای هر یک میلیون ریال جریمه دولتی، یک روز زندانی خواهد شد و چنانچه فرد محکوم در مدت ۱۰ روز از تاریخ صدور حکم نسبت به پرداخت جرایم قانونی تمکین کند ۲۰ درصد جزای نقدی وی قابل تخفیف خواهد بود.

**

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مقدار ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی در این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش دارد.

سرهنگ مجید زائری افزود: امسال ۱۲ باند تهیه و توزیع موادمخدر در گلستان شناسایی و دستگیر شدند و ۶۰ دستگاه خودرو، ۲ دستگاه موتورسیکلت و ۳۴ دستگاه تلفن همراه آنها نیز توقیف شده است.

به گفته وی، امسال ۲ هزار و ۲۴۳ نفر از عناصر تهیه و توزیع موادمخدر و سه هزار و ۳۹۷ نفر خرده فروش و معتاد نیز در گلستان دستگیر شدند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده