تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۵۱۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بمناسبت هفته منابع طبیعی و با حضور فرماندار و امام جمعه؛

مراسم کاشت نهال در دانشگاه‌ها و کارخانه سیمان شهرستان گالیکش برگزار شد

‌می‌متالز - در مراسمی بمناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و با حضور فرماندار و امام جمعه گالیکش، معاون عمرانی فرماندار، بخشداران، رئیس و کارکنان منابع طبیعی و پاسداران و دیگر مدیران شهرستان، شهردار و شورای شهر گالیکش، مراسم کاشت نهال در دانشگاه‌ها و کارخانه سیمان شهرستان با مشارکت استید، دانشجویان و مدیریت کارخانه سیمان پیوند گلستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، علی جوان فرماندار گالیکش پیش‌ازظهر یکشنبه (۱۵اسفندماه) در حاشیه مراسم درختکاری در دانشگاه آزاد این شهرستان گفت: در ابتدا میلاد باسعادت ابا عبدالله الحسین (ع) و اعیاد شعبانیه را به همه هم استانی‌ها و مردم عزیز شهرستان تبریک عرض می‌کنم و همچنین فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را نیز به همه تلاشگران این عرصه شادباش می‌گویم.

وی ادامه داد: در اولین روز هفته درختکاری قرار داریم. درختکاری و ایجاد و احیای جنگل از برنامه‌های بسیار بسیار مهم و خوبی است که در کشور عزیز ایران اسلامی در حال اجراست؛ لذا ما نیز در سطح شهرستان گالیکش طرح هر ایرانی یک درخت یا هر ایرانی یک نهال را در دستور کار قرار داده‌ایم و امروز هم با همت و تلاش دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام‌نور شهرستان بصورت علمی و عملی برنامه کاشت نهال را با حضور اساتید و دانشجویان عزیز شاهد هستیم.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: انشالله با احیای جنگل و درختکاری در دانشگاه‌ها، احیای یک انسان را هم در شهرستان گالیکش شاهد باشیم.

حسن دهمرده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گالیکش نیز در این خصوص گفت: همانطور که دانشگاه یک محیط آموزشی است و دانشجویان از این محل الگوبرداری می‌کنند، لذا توسعه فضای سبز یکی از معیار‌های پایه‌ای باید مورد توجه دانشگاه‌ها و مدارس قرار گیرد تا از این طریق بتوان در سطح جامعه نسبت به الگوسازی توسعه فضای سبز و درختکاری اقدامات مثبتی انجام داد.

عابدین خسروی رئیس دانشگاه پیام نور گالیکش هم بیان کرد: با توجه به اهمیت درختکاری و بمنظور ترویج این فرهنگ، دانشگاه‌ها ظرفیت مناسبی در جهت نهادینه کردن کاشت نهال و توسعه فضای سبز بشمار می‌روند و در این راه می‌توان با استفاده از توان آموزشی دانشگاه و همراه کردن دانشجویان و اساتید گام بلندی در خصوص افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و نگهداری از جنگل‌ها برداشت.
گفتنی است در ادامه این برنامه نیز با حضور فرماندار و امام جمعه گالیکش و همراهی معاون فرماندار، جانشین سپاه، شهردار گالیکش، رئیس و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر مدیران شهرستان، برنامه کاشت نهال در محوطه کارخانه سیمان پیوند گلستان به همت منابع طبیعی و مدیریت کارخانه سیمان انجام پذیرفت.

مراسم کاشت نهال در دانشگاه‌ها و کارخانه سیمان شهرستان گالیکش برگزار شد

مراسم کاشت نهال در دانشگاه‌ها و کارخانه سیمان شهرستان گالیکش برگزار شد

منبع: استانداری گلستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده