تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۲۶
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۵۳۴۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان شهر ری تعطیل است

می متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: علت تعطیلی کارخانه سیمان شهر ری، در واقع سوخت گاز کارخانه سیمان قطع شده است و از طرف دیگر هم اداره محیط زیست شهر ری اجازه استفاده از مازوت را به کارخانه سیمان نداده است.
کارخانه سیمان شهر ری تعطیل است

به گزارش می متالز، زهره عبادتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در خصوص میزان آلایندگی کارخانه سیمان و تعطیل شدن این کارخانه گفت: کارخانه سیمان شهر ری در حال حاضر تعطیل شده است و از طرف دیگر هم مخازن مازوت هم پلمب می‌باشد، و اجازه استفاده از سوخت مازوت به دلیل ایجاد آلودگی به کارخانه سیمان داده نشده است.

عبادتی در خصوص سوال آیا کارخانه سیمان به خاطر استفاده سوخت مازوت و ایجاد آلودگی به تعطیلی کشانده شده است؟ گفت: به علت سرد شدن هوا و بالا بودن مصرف گاز، سوخت گاز کارخانه سیمان شهر ری قطع شده است، اداره محیط زیست شهر ری هم اجازه استفاده از مازوت را به کارخانه سیمان نداده است؛ بنابراین در حال حاضر تا بهتر شدن اوضاع کارخانه سیمان تعطیل می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: منع استفاده از سوخت مازوت به دلیل ایجاد آلودگی هست، مازوت یا نفت کوره به عنوان نفتی ارزان با کیفتی بسیار پایین برای مصارف نیروگاه‌ها، کوره‌ها و... است. ورود نفت کوره به محیط زیست می‌تواند آثار مخرب زیادی به دنبال داشته باشد که از مهم‌ترین این آثار می‌توان به آلودگی هوا اشاره کرد.


عبادتی در گفت گوی قبلی گفته بود: وضعیت محیط زیستی کارخانه سیمان شهر ری از حدود یک سال گذشته بهتر شده است و با افتتاح سیستم فیلتراسیون خط ۶ این کارخانه، این خط فعال شده است. سیستم فیلتراسیون این کارخانه چنانچه از حدود استاندارد‌ها خارج شود و ایجاد آلودگی کند، با آن برخورد قانونی خواهد شد. تعدادی از واحد‌های صنعتی از جمله کارخانه سیمان در جنوب شرق پایتخت آلایندگی‌شان محرز شناخته شده است؛ که یکی از واحد‌های آن سال گذشته به مدت یکسال از ادامه فعالیت متوقف شد، ولی با تغییرات و استفاده از فیلتر‌های جذب مواد آلاینده، توانست تاییدیه محیط زیست را برای ادامه فعالیت داشته باشد.

عناوین برگزیده