تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۵۵۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو شورای عالی بورس:

دامنه نوسان نامتقاران و چالش بزرگ "بورس"

می متالز - عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه دامنه نوسان نامتقاران عملا به بازار سیگنال می‌دهد، گفت: اجرای این نوع دامنه نوسان ممکن است چالش‌های بازار را بیشتر کند.
دامنه نوسان نامتقاران و چالش بزرگ "بورس"

به گزارش می متالز، سعید اسلامی بیدگلی درباره بازار اظهار کرد: تحولات بازار سرمایه در یک سال و نیم اخیر در نوسان بوده، پایین بودن دانش و آگاهی و نوساناتی که در معاملات مواجه هستیم موجب شده که هیجانات بیشتر شود.

عضو شورای عالی بورس افزود: سهامداران خیلی به تحلیل‌ها توجه ندارند و عمدتا اخبار و شایعات و روند‌های بازار است که در تصمیم گیری آن‌ها تاثیر می‌گذارد و برای صف، خرید و فروش تصمیم می‌گیرند.

وی گفت: امیدواری وجود داشت که دو روز نخست این هفته اتفاقاتی بیفتد، اما متاسفانه بخش زیادی از اعتماد به بازار از دست رفته و این چالش بزرگی است که با آن مواجه هستیم.

عضو شورای عالی بورس افزود: انتظار کاهش ارزش دلار بر سرمایه گذاران تاثیر گذاشته و موجب شده بازار چند روزی را در تنش باشد.

وی گفت: این وضعیت نمی‌تواند اینگونه باقی بماند و حتما سیاستگذار با چالش مواجه خواهد شد و حتما بازار برخواهد گشت.

اسلامی بیدگلی درباره اجرایی شدن دامنه نوسان نامتقارن بیان کرد: شخصا با دامنه نوسان مخالفم، همین دامنه نوسان فعلی نیز یک تجربه کوتاه مدت و ناموفق بود.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه دامنه نوسان نامتقاران عملا به بازار سیگنال می‌دهد، تصریح کرد: اجرای این نوع دامنه نوسان ممکن است چالش‌های بازار را بیشتر کند، بسیاری از افرادی که عنوان می‌کنند دامنه نوسان را موقتا جابجا کنیم به این دلیل است که زمان خریداری شود تا رفتار هیجانی موجود اصلاح شود.

اسلامی بیدگلی درباره اینکه آیا بازار به حدی حرفه‌ای شده که دامنه نوسان برداشته شود، گفت: این موضوع دوطرفه است اگر بازار با سازوکاری که تعریف می‌شود حرفه‌ای نباشد قطعا بازار حرفه‌ای نیست.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد