تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۷۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت:

کشورهای دیگر توانایی تحمل یک‌هزارم تحریم‌های ایران را ندارند

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر یک هزارم فشارهای اقتصادی حاصل از تحریم ایران به یکی از کشورهای دیگر وارد می‌شد، تمامی زیر ساخت‌های آنان را نابود می‌کرد.
کشورهای دیگر توانایی تحمل یک‌هزارم تحریم‌های ایران را ندارند

کشورهای دیگر توانایی تحمل یک‌هزارم تحریم‌های ایران را ندارند - ایرنا

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: خوشحال هستیم از اینکه اعلام کنیم با تلاش‌های دولت در بی اثر کردن تحریم‌ها به جایی رسیده ایم که دغدغه امروز ما به جای تعطیلی واحدهای اقتصادی چند شیفته کردن این واحدهاست.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماه سال جاری ۱۴۸ هزار میلیارد تومان در بخش واحدهای اقتصادی هزینه شده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اشتغال زایی بیش از ۹۷ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت کشور، بیان کرد: دولت در بسیاری از بخش‌های حوزه صنعت همچون آلومینیوم در حالی که وارد کننده بود، امروز به صادر کننده تبدیل شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت، با قدردانی از واحدهای اقتصادی بابت مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه، گفت: در حمایت از واحدهای تولیدی شهروند درجه یک و ۲ نداریم و دولت تمامی تلاش خود را برای رونق اقتصادی در شرایط تحریم‌ها به کار گرفته است.

وی مصوبات رفع موانع تولید را موثر در هدایت پول‌های سرگردان به سمت تولید دانست و اظهار داشت: با وجود تحریم‌های بی سابقه اقتصادی، امیدواریم با تدابیر اخذ شده شاهد رونق اقتصادی در ماه‌های آتی باشیم.

در پایان این جلسه فعالان اقتصادی به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

عناوین برگزیده