تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۶۰۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

بهترین استراتژی معاملاتی در روز‌های مبهم بازار

می متالز - دامنه نوسان نامتقارن در کوتاه مدت باعث بهبود روند معاملاتی و جذب نقدینگی در بازار سرمایه خواهد شد.
بهترین استراتژی معاملاتی در روز‌های مبهم بازار

به گزارش می متالز، دامنه نوسان نامتقارن مثبت۶ تا منفی۲ تصمیم جدید شورای عالی بورس برای بازار سرمایه بود؛ این تصمیم از شنبه اجرایی خواهد شد و انتظار می رود به بهبود وضعیت بازار سرمایه کمک کند.

رسول جاویدی مدیر ریسک و تحلیل شرکت سبدگردان داریوش در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: رشد بازار سرمایه در گرو برطرف شدن فاکتورهای ابهام برانگیز بازار خواهد بود و این فاکتورهای ابهام برانگیز عمدتا شامل مواردی بوده که در بودجه لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: دامنه نوسان نامتقارن در کوتاه مدت باعث بهبود روند معاملاتی و جذب نقدینگی در بازار سرمایه خواهد شد؛ ولی نکته اینجاست که اجرای دامنه نوسان نامتقارن، به مرور زمان فروشنده‌ها را افزایش خواهد داد. مگر اینکه این قانون به‌صورت موقتی اجرا شود و با ورود نقدینگی اثرگذار به بازار سرمایه، دامنه نوسان به حالت قبل بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: با توجه به ابهاماتی که برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، بهتر است استراتژی معاملاتی سهامداران کوتاه مدت‌تر باشد و خرید و فروش‌ها با نگاه یکی دو ماهه انجام شود؛ با نگاه یک ماهه، سهم‌های گروه ساختمانی به سبب ورود جریان نقدینگی به سمت این گروه، جذاب خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر گروه های بنیادی بازار هم نقدینگی در صنایع مختلف در حال گردش است و اگر قصد سرمایه گذاری در سهم های بنیادی بازار را داریم، در این مقطع باید با نگاه کوتاه مدت و بر اساس جریان حرکت نقدینگی اقدام به انتخاب سهم ها کرد.

عناوین برگزیده