تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۱۶۳۳۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد مبارکه به نسل چهارم تکنولوژی مجهز خواهد شد

می متالز -- مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: این شرکت در نظر دارد تا افق ۱۴۰۴ به نسل چهارم تکنولوژی مجهز شده و به باشگاه فانوس دریایی بپیوندد.
فولاد مبارکه به نسل چهارم تکنولوژی مجهز خواهد شد

به گزارش می متالز، “حمیدرضا عظیمیان” امروز دوشنبه در جریان هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس در هتل المپیک افزود: در کشورمان صنعت پتروشیمی نسل چهارم تکنولوژی را اجرایی کرده، اما در خودروسازی در نسل دوم و در نفت و گاز در نسل های دوم و سوم هستیم.

وی گفت: شرکت توتال فرانسه توانست در پارس جنوبی فازهای یک و ۲ را با نسل دوم فناوری اجرایی کند، اما با استفاده از نسل سوم تکنولوژی با یک چهارم هزینه برای قطری‌ها انجام داد.

عظیمیان یادآور شد: در بین شرکت‌های فولادی تاکنون سه شرکت از کره جنوبی، هند و اروپا توانستند به نسل چهارم تکنولوژی دست یافته و عضو باشگاه فانوس دریایی شوند، در این زمینه باید هوشیار باشیم که عقب نمانیم.

وی از اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه خبر داد که از پنجم مردادماه امسال اجرایی شده و هدف نهایی آن اداره هوشمند فولاد مبارکه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: باید بتوانیم در همه فعالیت‌های تولیدی، فروش، گردش مالی، بازرگانی، حمل و نقل، تحویل کالا و غیره از صفر تا ۱۰۰ در صد را به صورت هوشمند در مبارکه اجرایی کنیم ، در نتیجه این مهم در نسل چهارم فناوری می توانیم هزینه های مالی و استفاده از تسهیلات بانکی را به یک ششم برسانیم و بهره‌وری را ۶ تا ۸ درصدی افزایش دهیم که سود فوق العاده برای سهامداران به دنبال خواهد داشت.

وی هشدار داد: اگر به نسل چهارم تکنولوژی مجهز نشویم در سال‌های آینده فولاد مبارکه بازار فروش ورق را از دست خواهد داد.

عظیمیان گفت: امروز صنایع خودروسازی نیازمند ورقه های سبک و مستحکم هستند اما آن را تولید نمی‌کنیم، در صنعت لوازم خانگی سبکی انعطاف و استحکام سه پارامتر مدنظر است و در صنعت ساختمان استحکام، سبکی و نهایت حمل بار مورد توجه است.

وی بیان داشت: دستیابی به نسل چهارم تکنولوژی یک الزام بوده و یک اقدام لوکس نیست، اگر می‌خواهیم در بازار باقی مانده و هزینه‌ها را کاهش دهیم و به افزایش بهره‌وری دست یابیم، باید از فناوری روز استفاده کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: از پنجم مردادماه امسال تاکنون دو رخداد را برگزار کرده‌ایم که یکی از آنها دعوت از شرکت های استارتاپی برای همکاری بود و ۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اختیار جوانان در این شرکت‌ها قرار دادیم که تا پایان سال حدود ۱۰۰ نفر از این افراد برای پروژه هایی که تعریف شده قرارداد منعقد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در قرارداد دیگری با دانشگاه اصفهان در طول یک سال ۱۵۰ مدیر را قصد داریم تربیت کنیم که برنامه های آموزشی آنها چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته توسط اساتید دانشگاه تهران و اصفهان به صورت وبینار برگزار می شود.

عطیمیان یادآور شد: برای عملیاتی و اجرایی شدن نسل چهارم تکنولوژی در فولاد مبارکه از دو مشاور خارجی آلمانی و کره ای نیز کمک گرفته تا این پروژه را به پیش ببریم.

هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها در حال برگزاری است.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاه جانبی نیز پیش بینی شده است.

ایمیدرو، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان‌، فولاد خراسان، صبانور، فولاد هرمزگان، انجمن تولیدکنندگان فولاد، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، اپال پارسیان سنگان، آهن آنلاین، غدیر نی‌ریز، ذوب آهن، اپال کانی پارس و پارس فولاد سبزوار، اسپانسرهای این همایش بین المللی هستند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده