تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۸۵۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تمجید مشاور وزیر صمت از بهینه‌سازی های صورت گرفته در کارخانه سیمان یاسوج

می متالز - در بازدید مشاور وزیر صمت از کارخانه سیمان یاسوج مجموعه مدیریتی به دلیل بهینه‌سازی کارخانه مورد تحسین قرار گرفتند.
تمجید مشاور وزیر صمت از بهینه‌سازی های صورت گرفته در کارخانه سیمان یاسوج

به گزارش می متالز، مشاور امور بین‌الملل وزیر صنعت و معدن و تجارت از واحد تولیدی سیمان یاسوج بازدید کرد. در این بازدید موسوی مدیرعامل سیمان یاسوج با بیان این که یکی از کیفی‌ترین سیمان‌های منطقه در این واحد تولید می‌شود اظهار کرد: هیچ گاه سیمان با مقاومت زیر ۴۵۰ نداشته‌ایم.

مدیرعامل سیمان یاسوج دستاوردهای این واحد تولدی را محصول زحمات پرسنل دانست و گفت: این واحد تولیدی تا چند سال پیش بزرگترین صنعت استان به شمار می‌رفت که همین باعث سنگینی بار این نام بر روی کارخانه سیمان شده بود.

موسوی تلاش برای بهینه‌سازی کارخانه سیمان یاسوج را مهم‌ترین اقدام در طول ۲.۵ سال گذشته ذکر کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل کیفی‌سازی که در این واحد تولیدی سیمان صورت گرفته کل سیمان مورد نیاز سد چم‌شیر و تونل‌ها و ابنیه‌ها در استان و بسیاری از پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا را تهیه می‌کنیم.

این مسوول در بخش تولید سیمان کشور همچنین تولید محصول برای مصرف بسیاری از واحدهای بتن‌سازی داخل و خارج استان از جمله بتن‌سازان حرفه‌ای شیراز را از دیگر دستاوردهای این شرکت تولید سیمان ذکر کرد.

موسوی توان تولید کارخانه سیمان یاسوج را ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن در روز عنوان کرد و گفت: با اقداماتی که انجام گرفته تا ۱۱۰۰ تن توان تولید سیمان داریم و ۲۳۰ نفر پرسنل در این واحد مشغول به کار هستند.

دیودیده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان هم در این بازدید اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت این واحد تولیدی پشتکار پرسنل مجموعه است.

این مسؤول افزود: برای بهینه‌سازی کارخانه سیمان یاسوج تاکنون مبلغی معادل با ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است که با این کار حجم تولید به هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی گفت: برای رسیدن به این میزان از تولید پیشرفت ۹۳ درصدی در کار وجود دارد که در آینده نزدیک و در مهرماه شاهد افزایش تولید ۳۰۰ تنی در کارخانه سیمان یاسوج خواهیم بود.

دیودیده به مدیرعامل سیمان یاسوج قول داد تا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای رفع مشکلات این واحد تولیدی تسهیلات ثابت و در گردش لازم در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

فیاض مشاور امور بین‌الملل وزیر صنعت و معدن و تجارت هم در این بازدید به تاریخچه ساخت واحدهای کوچک تولید سیمان در کشور اشاره کرد و گفت: برای دو منظور تعداد ۹ واحد تولیدی سیمان کوچک در کشور راه‌اندازی شد که یکی از این واحدها کارخانه سیمان یاسوج بود.

وی گفت: اول اینکه حجم تولید سیمان کشور بالا رود و دوم این که با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی مناطق مختلف کشور بتوانند برای آبادانی خود از تولیدات این واحدها استفاده کنند.

وی گفت: اگر آن زمان این کار انجام نمی‌شد نمی‌توانستیم تنها تماشاگر باشیم و در حالی که شرکت‌های اروپایی به ما توجه چندانی نداشتند و برای ارائه تکنولوژی سخت‌گیری زیادی می‌کردند و آن را در دسترس قرار نمی‌دادند از تکنولوژی چینی‌ها که هم ارزان‌تر بود و هم در دسترس ما قرار می‌دادند استفاده کردیم.

فیاض با تحسین اقدامات انجام شده توسط مدیران شرکت سیمان یاسوج به دلیل اقدامات انجام شده برای بهسازی و افزایش تولید و کیفیت سیمان یاسوج خاطرنشان کرد: هر چه ظرفیت این واحد بالا رود ضرر نکرده‌ایم چرا که تا سال‌ها استان شما برای عمران و آبادانی به سیمان نیاز دارد و بازار سیمان در همین استان هم تا سال‌های متمادی برقرار است.

فیاض به اهمیت سیمان در ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: اگر دو محصول سیمان و آهن را به اندازه دلخواه در کشور تولید نمی‌کردیم فاجعه در ساخت و سازها در کشور داشتیم.

در انتها سید یعقوب موسوی مدیرعامل سیمان یاسوج اظهار کرد: سیمان با مقاومت بالای ۵۰۰ را هم ارائه خواهیم کرد و تولید محصول سبز را نیز خواهیم داشت.

وی به یکی از مشکلات این واحد تولیدی بعد از نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و گفت: قسط‌های واردات ماشین‌آلات خود را پرداخت کرده‌ایم و تنها یکی از قسط‌های این واحد به نوسانات نرخ ارز برخورد کرد و همین موجب شده که به جای مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان مجبور به پرداخت مبلغی به مراتب بیش از این باشیم.

عناوین برگزیده