تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۹۶۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد، دوران سیاست پولی انبساطی به پایان رسیده است

می متالز - با توجه به اینکه انتظار میرود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در روز چهارشنبه افزایش دهد، بازارهای مالی چشم به راهند تا ببننید که آیا نشانه های شتاب در رشد اقتصادی ایالات متحده باعث می شود تا بانک مرکزی سرعت سیاست انقباظی را افزایش دهد.
فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد، دوران سیاست پولی انبساطی به پایان رسیده است

به گزارش می متالز، نشست دو روزه فدرال رزرو در این هفته می تواند پایان رسمی سیاست انبساطی فدرال رزرو برای حمایت از اقتصاد آمریکا از زمان شروع رکود اقتصادی ۲۰۰۷-۲۰۰۹ باشد.

احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی امریکا در روز چهارشنبه ۹۵ درصد می باشد،که سومین رشد نرخ امسال است و احتمال یک رشد نرخ دیگر در دسامبر بسیار بالاست.

 سوال بزرگتر این است که آیا فدرال رزرو چشم انداز سیاست پولی خود را برای چند سال آینده در جهت افزایش رشد تولید ناخالص داخلی تغییر می دهد یا اینکه آیا نگرانی ها در مورد یک جنگ تجاری و احتمال کاهش رشد اقتصاد باعث می شود که به دیدگاه فعلی خود ادامه دهد.

طبق آمار منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در ماه گذشته، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم ۴.۲ درصد رشد یافته است. رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه اول ۲.۲ درصد بوده است. بعضی از تحلیل گران حتی انتظار دارند که شیب رشد نرخ بهره برای سال آینده افزایش بیشتری داشته باشند. با این توصیف، بازارهای مالی باید برای روزهای سخت تری خود را آماده کنند، خصوصا اگر نتایج رشد اقتصادی سه ماهه سوم نیز نزدیک به ۴ درصد بوده و دستمزدها با توجه به نرخ بیکاری ۳.۹ درصد باز هم جهش پیدا کنند.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده