تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۰۰۷۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

حل مشکل ورق فولادی یک سال و نیم زمان نیاز دارد

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حدود ۳ طرح در تولید ورق فولادی در حال تکمیل برای افتتاح داریم که تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) درباره کمبود ورق فولادی گفت: بخش عمده‌ای از ورق تولیدی کشورمان مربوط به فولاد مبارکه است به طوری که برخی فولاد مبارکه را تنها تولید کننده ورق فولادی در کشور می‌دانند و تولیدات این شرکت کفاف نیاز صنایع کشور را نمی‌دهد.

او با تاکید بر طرح‌های جدیدی که در حوزه فولاد به زودی افتتاح می‌شود، بیان کرد: حدود ۳ طرح در تولید ورق فولادی در حال تکمیل برای افتتاح داریم که امیدوار هستیم با به کارگیری آن‌ها مشکل ورق فولاد به حداقل برسد. طرح‌های تولید ورق فولادی حدود یک سال تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: دیدگاه سازمان ایمیدرو این است که کار‌های بزرگی باید در بخش فولاد انجام شود پس توقع ما در بومی سازی و اجرای مهندسی معکوس است. دانش و توانمندی‌های لازم برای انجام این کار وجود دارد. هر آنچه که پیش از این وارد کشور می‌شد امروز تولید می‌شود و ما هم پشتیبان بومی‌سازی‌ها خواهیم بود.

او گفت: وزارت صمت هم ساخت داخل را جدی گرفته و اگر هر قطعه‌ای داخلی شود جلوی واردات آن را خواهد گرفت. باید به دنبال آن باشیم تا با تکنولوژی‌های جدید همگام با دانش روز به صورت داخلی به تولید ادامه دهیم.

جعفری درباره تامین سنگ آهن گفت: سنگ آهن به عنوان ماده اولیه یکی از مباحث کلیدی در تولید فولاد است. توسعه اکتشاف در صدر عملکرد ایمیدرو قرار گرفته است. یک ذخیری بزرگ در عمق زیاد در استان یزد شناسایی شده است باید سنگ‌های کم عیار را که پیش از این به عنوان باطله در نظر گرفته می‌شد به کنسانتره تبدیل شود تا بخشی از مشکل را حل کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: حدود ۵۱۷ میلیارد دلار بودجه برای سال ۹۹ تعریف کردیم که تا امروز حدود ۳۲۰ میلیارد دلار آن محقق شده است. باید برنامه ریزی‌های بلند مدتی در حوزه بومی سازی داشته باشیم. سال هاست قطعات وارد کشور می‌شود که می‌تواند به راحتی داخلی سازی شود. امروز تجهیزاتی که برای فولاد قائنات وارد می‌شد با قیمت و زمان کمتر و از طریق تولیدات داخلی تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

عناوین برگزیده