تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۰۱۱۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

عبور واردات و صادرات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلاری/ تولید سالانه ۳۱ میلیون تن فولاد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مجموع صادرات و واردات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته، گفت: در خصوص صادرات شاهد رونق اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم و علی‌رغم محدودیت‌ها صادرات خوبی داریم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، اظهار کرد: جدای از تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران، اقتصاد دنیا طی ماه‌های اخیر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های وزارت صمت تلاش شده با همگرایی، صنایع کشور به نحو مطلوبی مدیریت شود، به‌گونه‌ای که بسیاری از کارخانه‌های تعطیل‌شده هم‌اکنون به چرخه تولید بازگشته‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج دو غول بزرگ تولید لوازم خانگی از کشور، افزود: با این اقدام، برند‌های داخلی اکنون توانسته‌اند کمبود تولیدات لوازم خانگی را به‌گونه‌ای جبران کنند.

شهیدی تصریح کرد: در زمینه مدیریت منابع مالی کشور نظم خوبی در حال شکل‌گیری است و از شلختگی گذشته فاصله گرفته‌ایم، با این وجود مدیریت با پول خیلی افتخارآفرین نیست.

وی با بیان اینکه مجموع صادرات و واردات کشور از مرز ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته، افزود: در خصوص صادرات شاهد رونق اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم و علی‌رغم محدودیت‌ها صادرات خوبی داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پیشرفت‌های حوزه معاونت‌های معدنی وزارت صمت اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود شیوع کرونا و افت تولیدات، اما تولید فولاد ایران افزایش پیدا کرده و در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا در این زمینه قرار داریم.

شهیدی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱ میلیون تن فولاد سالانه تولید می‌شود، ضمن اینکه در افق ۱۴۰۴ سیاست‌گذاری شده که این میزان تولید به ۵۵ میلیون تن افزایش یابد و تحقق این مهم نیازمند ۱۶۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

وی ادامه داد: آنچه امروز ذخیره سنگ آهن بوده، حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است و اگر معدن جدیدی پیدا نکنیم و تولید فولاد را افزایش ندهیم حدود ۱۴ سال بیشتر سنگ آهن نداریم و پس از آن برای تامین مواد اولیه صنایع معدنی با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تغییراتی در سیاست‌گذاری‌های سازمان زمین‌شناسی انجام شده، افزود: در تلاش هستیم از مرحله سنتی خارج و به مدرن تغییر حالت و عملکرد دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده