تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۰۱۳۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای خرید مدت‌دار اوراق بدهی دولتی رخ داد:

موافقت بانک مرکزی با تزریق ۶.۳ هزار میلیارد تومانی به ۸ بانک متقاضی

‌می‌متالز - بانک مرکزی با تزریق ۶.۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای خرید مدت‌دار اوراق بدهی دولتی و با حداقل نرخ سود ۱۹.۸ درصدی به ۸ بانک و موسسه متقاضی موافقت کرد.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی اعلام کرد: طبق اطلاعیه ۱۶ اسفند مبنی بر حراج خرید مدت‌دار اوراق بدهی دولتی در عملیات بازار باز، ۸ بانک و موسسه اعتباری در مجموع سفارش ۱۵.۴۹ هزار میلیارد تومانی دادند و با توجه به پیش‌بینی از وضعیت نقدینگی، موضع پولی ثبات نقدینگی بود؛ بنابراین با تزریق ۶.۳۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۷ روزه و حداقل نرخ ۱۹.۸۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت شد. معاملات مربوط به این عملیات و معاملات مربوط به سررسید توافق بازخرید دو هفته قبل به ارزش ۶.۸۷ هزار میلیارد تومان توسط کارگزاری بانک مرکزی در روز گذشته انجام شد.

به علاوه، در سه روز گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۸ نوبت از اعتبارگیری قاعده‌مند در مجموع به ارزش ۲۲.۷۹ هزار میلیارد تومان استفاده کردند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق بدهی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سود سقف دالان (۲۲ درصد) استفاده کنند. همچنین از ابتدای هفته ۹.۵۳ میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه فروخته شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده