تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۱۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبری تالارپشتی در جریان نظارتی میدانی از کردستان تشریح کرد:

احصاء مشکلات واحد‌های صنعتی استان کردستان

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پس از بازگشت از نظارت میدانی بر کردستان مشکلات احصا شده مربوط به واحد‌های تولیدی در این بازدید، را در کمیسیون صنایع و معادن بررسی و راهکار‌های آن بررسی می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی که به همراه رئیس مجلس به استان کردستان سفر کرده است در تشریح دستاورد‌های میدانی و نظارتی این سفر، گفت: تاکنون از شهرک‌های صنعتی سقز و بانه و تعدادی از واحد‌های صنعتی از جمله شرکت نیک پلیمر بازدید به عمل آمد؛ در این بازدید مشخص شد که صنایع کشور توسط بخش خصوصی به خوبی فعالیت کرده و در حال رشد هستند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی واحد‌های صنعتی کردستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: دولت باید تدابیر ویژه‌ای برای رفع این مشکلات اتخاذ کند، در این بازدید‌ها مشخص شد با وجود اینکه بیشتر تولیدات واحد‌های موجود در بانه و سقز که جزو مناطق مرزی هستند، به خارج از کشور صادر می‌شود، اما مشوق‌های صادراتی چندانی برای این بنگاه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان گلایه‌هایی داشتند مبنی بر اینکه ترکیه، عراق و سایر کشور‌ها مشوق‌های بسیاری برای صادرات در نظر گرفته اند در حالیکه در ایران مشوق چندانی برای صادرات وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به درد و دل مردم در نظارت میدانی از بانه، یادآور شد: در یکی از این بازدید‌ها فردی بیان کرد، برادر من که صاحب کارخانه‌ای در بانه است، در حال حاضر به دلیل بدهی مالیاتی به زندان افتاده است. حال این سوال ایجاد می‌شود با وجود تاکیدات مجلس و کمیسیون صنایع معادن مبنی بر اینکه باید از واحد‌های تولیدی حمایت شود چرا به دلیل عدم پرداخت مالیات باید واحد‌های تولیدی تعطیل شود؟

با رونق بنگاه‌های صنعتی می‌توان زمینه برای اشتغال دائم کولبران فراهم کرد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با رونق بنگاه‌های صنعتی می‌توان زمینه برای اشتغال کولبران فراهم کرد، تصریح کرد: با تعطیلی یک کارخانه به دلیل نپرداختن مالیات و به زندان انداختن صاحب واحد تولید نه تنها خانواده این فرد که خانوار‌هایی پرسنل این بنگاه نیز به دلیل بیکاری کارگران با مشکل روبه رو می‌شوند.

اکبری تالارپشتی با طرح این پرسش که زندانی کردن صاحبان واحد‌های تولیدی به دلیل پرداخت نکردن مالیات، چه دردی از کشور را دوا می‌کند؟ ادامه داد: برای حل این مشکلات می‌توان بدهی این افراد را تقسیط کرده و از تعطیلی واحد‌های تولیدی جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در این نظارت میدانی از پایه‌های مرزی بازدید هوایی به عمل آمد، تصریح کرد: پس از بازگشت از نظارت میدانی بر کردستان مشکلات احصا شده مربوط به واحد‌های تولیدی در این بازدید، را در کمیسیون صنایع و معادن بررسی و راهکار‌های آن بررسی می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده