تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۰۱۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد:

انعقاد قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در چابهار

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در قالب حدود ۴۵۰ طرح سرمایه‌گذاری طی سه سال اخیر در این منطقه قرارداد بسته شده است.

به گزارش می متالز، عبدالرحیم کردی با اشاره به انعقاد قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری منطقه آزاد اقتصادی، چابهار افزود: میزان سرمایه‌گذاری در مجموعه فولاد چابهار در فاز اول حدود ۱۳۰ میلیون یورو و مجموعه پتروشیمی حدود ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در فاز یک دارد که هم اکنون در حال محقق شدن بوده و سرجمع پروژه‌های پتروشیمی درحال اجرا بیش از ۲.۴ میلیارد یورو است.

وی با تاکید برروند صعودی سرمایه‌گذاری در این منطقه یاداور شد: طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ مطالعاتی پیرامون دلایل عدم موفقیت و آسیب‌شناسی مناطق آزاد صورت گرفت و بر اساس آن، مأموریت‌های تازه‌ای برای مناطق آزاد تعریف شد در این پروسه چابهار با یک عقبه مطالعاتی و برنامه‌ریزی مدون، از تجارت صرف به سمت تولید و تجارت تغییر استراتژی داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: به همین منظور بسترها و زیرساخت‌های موردنیاز تولید چه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزاری و چه در فضای کسب‌وکار فرآیندها کاملاً مورد بازنگری قرار گرفت و بستر توسعه سرمایه‌گذاری در چابهار فراهم شد و نتیجه آن نیز طی سه سال گذشته کاملا مشهود بوده است.

کردی مهمترین تغییر مسیر از تجارت به تولید و تجارت را بهبود فضای کسب‌وکار عنوان کرد و گفت: این مهم بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه آنچه برای یک سرمایه‌گذاری نیاز است در چابهار موجود بوده و از طریق سامانه و پنجره واحد، قابل رهگیری و دنبال کردن است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: در بهبود فضای کسب‌وکار در ارتباط با سیستم‌ها و فرآیندها اقدامات خیلی خوبی را انجام دادیم به طوری که ثبت شرکت در چابهار امروز یک فرآیند حداکثر ۴۸ ساعته است.

کردی به برجسته‌ترین اقدامی که در دولت دوازدهم در منطقه آزاد چابهار صورت گرفته اشاره کرد و افزود: از دهه دوم فعالیت منطقه آزاد چابهار، مشخص شد که این منطقه برای اینکه بتواند مأموریت خود را اجرا کند، نیاز به تحول و توسعه محدوده دارد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده