تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۳۱۲۰۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد:

جذب ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در منطقه آزاد چابهار محقق شد

‌می‌متالز - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: انعقاد ۶ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران داخلی در بخش‌های مختلف و فروش چهار بسته از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به متقاضیان در حوزه‌های فولاد، گردشگری، لجستیک و ترانزیت در چند روز گذشته انجام شده که ارزش این تفاهم‌نامه‌ها بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد هدائی روز شنبه اظهار کرد: دستاورد‌های فراتر از انتظار سازمان منطقه آزادچابهار از دومین نمایشگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس حاصل شد که جا دارد از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی ویژه شود.

وی در تشریح دستاورد‌های دومین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد افزود: مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اولیه در خصوص "ساخت گلخانه" با رویکرد گردشگری، با نماینده سرمایه‌گذار خارجی با ارزش بیش از ۳۹ میلیون یورو صورت گرفت و مقرر شد پس از اخذ مجوز حمایت سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا) اقدامات نهایی انجام شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: خوشبختانه با همت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار توانستیم گام‌های خوبی در جذب سرمایه گذاری در این منطقه آزاد برداریم.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل در سرمایه گذاری و کمک به فعالان اقتصادی جهت آغاز کسب و کار و تولید در این منطقه آزاد، ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومانی بی‌نام صادره شده است، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار با دسترسی به بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان یکی از چهار شهر لجستیک کشور تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود در راستای ایفای نقش خود در اقتصاد ملی و منطقه‌ای در کنار سایر مناطق آزاد و ویژه کشور ایفای نقش کنند.

هدائی بیان کرد: برای جذب سرمایه گذاری اقدامات مختلفی انجام شده که یکی از آن‌ها حضور در دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس بود که توانستیم به خوبی ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

جذب ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در منطقه آزاد چابهار محقق شد

منطقه آزاد چابهار بهشت سرمایه گذاران

وی ادامه داد: منطقه آزادچابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه مدیریت منطقه آزاد چابهار مصمم است به حول و قوه الهی در جهت تامین پس کرانه‌ها و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز با هدف جهانی و مردمی شدن حرکت کند، افزود: در همین راستا از تمامی علاقه‌مندان سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی و تولیدی، خدماتی و گردشگری، حمل و نقل و ترانزیت و تامین کنندگان مالی دعوت می‌شود تا جهت بررسی و بازدید از منطقه آزاد چابهار، فرصت‌های پیش‌بینی شده سرمایه گذاری و سایر مزیت‌های موجود و دیگر ظرفیت‌های چابهار در این خطه از میهن عزیزمان حضور یابند.

وی گفت: تاکید مدیریت سازمان منطقه آزادچابهار بر اهمیت و ضرورت برگزاری و شرکت در چنین برنامه‌ها و نمایشگاه‌هایی به منظور جذب سرمایه گذار است.

هدائی اظهارکرد: باید ظرفیت‌های موجود مناطق در همه بخش‌ها به مردم، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان‌های مختلف به ویژه شرق کشور و خراسان‌ها معرفی شوند.

وی ادامه داد: به لطف الهی دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس با دستاورد‌های پرباری برای منطقه آزاد چابهار به پایان رسیده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده