تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۰۵۶۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟

‌می‌متالز - گزارش تحلیل بنیادی شرکت کچاد و بررسی پیش بینی عملکرد مالی آینده را در این مطلب پیش رو دارید.

به گزارش می‌متالز، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با گام برداشتن در جهت تکمیل زنجیره ارزش درمیان شرکت‌های معدنی کشور موفق به خلق بیش‌ترین ارزش افزوده تولید شده است.

بر اساس تحلیل بنیادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که با نماد کچاد در بورس فعالیت دارد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو فروش را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۶۹۲۷۴۲۷۹۲ میلیون ریال پیش بینی کرد این رقم در دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۴۲۷۸۲۴۳۰۰ میلیون ریال است.

شرکت کچاد سود هرسهم پس از کسرمالیات را برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱۷۰ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۷۵۱ ریال اعلام کرد.

ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟

ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟

ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟

ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟

شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با گام برداشتن در جهت تکمیل زنجیره ارزش درمیان شرکت‌های معدنی کشور موفق به خلق بیش‌ترین ارزش افزوده تولید شده است.

بزرگترین چالش شرکت در زمینه تامین سنگ آهن مورد نیاز خط تولید است که با توجه به اتمام ذخایر معدن فعلی، پیش بینی میشود با بهره برداری معدن D ۱۹، کشف معادن جدید و خرید سنگ آهن از دیگر معادن مرتفع شود، اما این عامل منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت برای سال‌های آینده خواهد شد.

لذاچادرملودر نظر دارد برای جبران این نقیصه، تولید بخش پایین دست زنجیره با حاشیه سود بالاتر را گسترش دادهو خود را در مقابل تحولات پیش رو ایمن کند.

به طور کلی با توجه به ریسک‌های حاکم بر شرکت و صنعت، قیمت سهام در محدوده کمتر از۷۰۰تومان برای سرمایه گذاری ارزنده محسوب میشود.

ریسک سرمایه گذاری بر روی کچاد چقدر است؟

اصلاح چند ساله کچاد در قالب یک دیامتریک زیگزاگی جاری در حال گسترش است؛ لذا با توجه به تکمیل۵شاخه از۷شاخه موجود، موقعیت کنونی قیمت در شاخه F از این الگو ارزیابی می‌شود. گرچه در تحلیل تکنیکال نئوویو روش مدقنی برای اندازهگیری قیمتی شاخه F وجود ندارد. بااین حال انتظار میرود کچاد برای تکمیل شاخه مذکور در گام نخست تا سطوح۶۵۰تومانی و در صورت نفوذ و از دست رفتن این سطح تا محدوده۵۷۲ تومانی کاهش قیمت را تجربه کند. همچنین با توجه به شباهت زمانی شاخه‌های این الگو به نظر میرسد اصلاح کچاد بیشتر جنس زمانی داشتهباشد تا قیمتی!

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده