تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۳۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فعال می‌شود

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جریان سفر به استان سمنان، ضمن بازدید و آشنایی با امکانات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، برتولید محصولات صادرات محور تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی، در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با حضور در سالن اجتماعات مجموعه با بیان اینکه ظرفیت‌های این منطقه باید فعال شود، اظهار کرد: امروز بحث دیپلماسی صنعتی و اقتصادی امر بسیار مهمی است که باید بیش از همیشه به آن توجه شود.

علی آبادی تصریح کرد: سمنان باید کشور‌های هدف صادراتی را انتخاب کند و بداند که نیاز‌های اولیه خود را می‌خواهد از چه کشور‌هایی تأمین کرده و متعاقب آن، کالا‌های صادراتی را به کدام کشور‌ها صادر کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید بر اساس شناخت شرایط، ارتباطات صنعتی و اقتصادی خود را با کشور‌های مختلف جهان توسعه دهیم و در عین حال، سعی داشته باشیم تا نیاز‌های اولیه صنایع کشورمان را احصا کنیم و در راستای تأمین آن قدم برداریم.

علی‌آبادی ادامه داد: ظرفیت‌های کشور نیز باید شناخته شود و دیپلماسی اقتصادی و صنعتی با این رویکرد بسیار مهم خواهد بود؛ باید مسائل مهم صنایع و اقتصاد کشورمان در تعامل با سایر کشور‌ها و با هدف صادرات کالا‌های تولیدی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سمنان ظرفیت خوبی در زمینه شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی در اختیار دارد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی در حقیقت یک مکان صنعتی و بنگاه اقتصادی بزرگ است که همه لوازم و زیرساخت‌های موردنیاز آن از برق و آب گرفته تا گاز و نظام مالی مناسب باید تأمین شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه هدف همه دولت‌ها عمران و آبادانی کشور بوده است، گفت: آبادانی و توسعه کشور در حالی پیگیری می‌شود که به محیط‌زیست نباید لطمه‌ای وارد شود و در این زمینه نیز تعهد داشت.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با وسعت ۲ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری تهران و در مسیر بزرگراه تهران - گرمسار واقع است.

برای آماده‌سازی فاز اول این منطقه تاکنون ٢ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

احداث کامل شبکه توزیع گاز معابر با احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز، اتصال به شبکه اصلی فیبر نوری سراسری کشور با اجرای ۹ کیلومتر شبکه فیبر نوری ۴۸ هسته‌ای، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی، احداث ۴۵ هکتار فضای سبز در نوار شمالی منطقه ویژه به همراه اجرای فضای سبز معابر اصلی منطقه، بخشی از اقدام‌های انجام شده برای افتتاح گام اول منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

اجرای کامل ۱۳ کیلومتر حصار پیرامونی سایت ۱ و ۲ منطقه، راه اندازی گمرک برای گام اول منطقه با تأمین همه تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ۳۰ دوربین کنترلی، ساختمان، کانکس، تجهیزات و لوازم اداری، احداث سوله انبار، محوطه سازی انبار روباز و سکوی بارانداز منطقه به همراه باسکول و أخذ تأییدیه طرح اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به طول ۴.۵ کیومتر از مزایای این منطقه ویژه اقتصادی است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون صنایع حمل و نقل وزارت، وزیر صمت را در این سفر همراهی می‌کردند.

منبع: ایدرونیوز

عناوین برگزیده