تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۱۱۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول مطرح کرد؛

ایجاد منطقه ویژه مشترک ایران و عربستان با محوریت منطقه ویژه پارسیان

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: با توجه به نزدیکی منطقه ویژه پارسیان به کشور‌های عربستان و قطر می‌توان منطقه ویژه مشترک با کشور عربستان با محوریت پارسیان ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلی‌اصغر علامه» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: منطقه ویژه پارسیان، غربی‌ترین نقطه هرمزگان، همجوار با پایتخت انرژی ایران پارس جنوبی و در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس قرار دارد.

وی افزود: منطقه ویژه پارسیان، یکی از بزرگترین مناطق ویژه کشور است که از سال ۱۳۸۶ ایجاد شد. اما متاسفانه به دلایل مختلف دچار رکورد شده است، اما در دو سال اخیر با حمایت دولت از رکورد خارج شد و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اضافه کرد: بندر پارسیان این افتخار را دارد که ۱۰۰ درصد بدست جوانان ایرانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته در سه حوزه فعالیت داشتیم، عنوان کرد: در حوزه زیر ساخت ۴۰ پروژه زیر ساختی و حوزه سرمایه گذاری ۲۰ قرارداد و تفاهم نامه به امضا رسید.

علامه افزود: در حوزه ساخت بندر و صادرات و واردات در حالی که در مرحله ساخت پروژه بندر بودیم، حدود دو میلیون تن مواد غیر نفتی از این منطقه صادر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما می‌دانیم در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در چهل سال گذشته عملکرد خوبی نداشتیم، تصریح کرد: در حوزه خلیج فارس رقبای ما داخل کشور نیستند بلکه خارج از کشور هستند، مثلا کشور امارت زمین رایگان و تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد که جذب شوند و عمدتا از ایران سرمایه‌گذار جذب کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آماده ارائه است، عنوان کرد: به‌جای اینکه سرمایه‌گذار به سمت‌مان بیاید، ما باید به سمت‌شان برویم و این را قبول کنیم که آنچه واقعا امروز در جنگ اقتصادی رخ می‌دهد، کار اصلی را سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در منطقه ویژه، خود را در خدمت کسانی که اراده انجام تولید دارد، قرار داده‌ایم و به سمت سرمایه‌گذاران حرکت کرده و در هر شرایطی در کنار آن‌ها هستیم.

ایجاد منطقه ویژه مشترک ایران و عربستان با محوریت منطقه ویژه پارسیان

علامه در این خصوص افزود: با توجه به اینکه تنها بندر تخصصی صنایع معدنی، فلزی و پتروشیمی کشور در این منطقه در حال احداث است و نزدیکترین فاصله دریایی با کشور‌های عربستان قطر دارد، منطقه ویژه مشترک ایران و عربستان با محوریت پارسیان ایجاد شود.

وی ادامه داد: نماینده سرمایه‌گذاران کشور قرقیزستان هم علاقمند بود تا شهرک کودشیمیایی و اوره در منطقه ویژه پارسیان به‌منظور ترانزیت کود شیمیایی و اوره به کشور‌های آسیایی میانه و کشور‌های آفریقایی از طریق مرز مجاز بندر پارسیان ایجاد شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همچنین گفت: گروهی از سرمایه گذاران پاکستانی علاقمند به ایجاد شهرک پلاستیک در پارسیان بودند. همجواری با صنایع پتروشیمی و دارا بودن مواد اولیه را از مزیت‌های منطقه ویژه پارسیان عنوان کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده