تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۱۷۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آماده شد

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی در این منطقه ویژه، آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش می‌متالز، سید علی اصغر علامه عصر شنبه در حاشیه بازدید عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه کشور از غرفه منطقه ویژه پارسیان اظهار کرد: در ۲ سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم، نیز ۴۰ پروژه در حوزه زیرساختی و ۲۰ قرارداد و تفاهم‌نامه در حوزه سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی به امضا رسید.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین در حوزه ساخت بندر و صادرات و واردات نیز در حالی که در مرحله ساخت پروژه بندر بودیم، حدود ۲ میلیون تن مواد غیرنفتی از این منطقه ویژه به خارج از کشور صادر شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اذعان به اینکه کار اصلی در جنگ اقتصادی امروز بر دوش سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است، اظهار کرد: باید خودمان بدنبال جذب سرمایه گذار باشیم چرا که اگر سرمایه‌گذاران متوجه شوند، دولت و مسئولان در کنار آنان بوده و دغدغه رفع مشکل آنان دارند با تمام وجود با همه مشکلات به کار خود ادامه می‌دهند.

پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مشترک ایران و عربستان با محوریت پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همچنین باتوجه به نزدیکی فاصله دریایی این منطقه ویژه با کشور‌های عربستان و قطر و همچنین بندر تخصصی در حال احداث صنایع معدنی، فلزی و پتروشیمی کشور در این منطقه پیشنهاد داد: منطقه ویژه مشترک با کشور عربستان با محوریت این شهرستان ایجاد شود.

علامه تصریح کرد: منطقه ویژه پارسیان، یکی از بزرگترین مناطق ویژه کشور بوده که از سال ۱۳۸۶ به دست جوانان ایرانی ساخته شد، اما متاسفانه به دلایل مختلف دچار رکود شد و البته در ۲ سال اخیر با حمایت دولت سیزدهم از رکود خارج شده و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است

وی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذار در ۴۰ سال گذشته شکست خورده‌ایم، عنوان کرد: در حوزه خلیج‌فارس رقبای ما داخلی نیستند بلکه خارج از کشور هستند و بیشتر از ایران در جذب سرمایه گذار موفق بوده‌اند.

این مسوول یادآورشد: منطقه ویژه پارسیان غربی‌ترین نقطه هرمزگان، همجوار با پایتخت انرژی ایران پارس جنوبی و در کنار ساحل خلیج‌فارس قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از مناطق ویژه منحصر به‌فرد در سطح کشور است که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.

این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌فارس و سایر میدان‌های گازی و نفتی، در موقعیت طلایی برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، یکهزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی طراحی شده است.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از قطب‌های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، در فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده