تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۱۰۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبری تالارپشتی نشست کمیسیون صنایع را تشریح کرد:

بررسی اقدامات انجام گرفته برای توسعه منطقه مکران/ اساسنامه منطقه مکران در دولت تصویب شده است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی اقدامات انجام گرفته برای توسعه منطقه مکران در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست (یکشنبه ۲۵ تیرماه) کمیسیون متبوعش به حضور حسین دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون صنایع و معادن نخستین کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی بود که از آقای دهقان برای ارائه گزارش درباره توسعه منطقه مکران دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در این جلسه اقدامات انجام گرفته برای توسعه مکران تشریح شد، اضافه کرد: در این گزارش ظرفیت منطقه مکران به تفصیل بیان شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده اساسنامه منطقه مکران در دولت تصویب و لایحه آن برای بررسی به مجلس شورای اسلامی می‌شود.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه مسوول منطقه مکران باید اختیار تام داشته باشد، ادامه داد: در صورت تحقق این مهم این مسوول می‌تواند تصمیمات لازم را در موقعیت مناسب اخذ کند، در غیر این صورت نمی‌توان در جذب سرمایه گذار خارجی و بخش خصوصی برای این بخش موفق بود.

وی در تشریح موضوع فوق به بیان مثالی پرداخت و بیان کرد: گزارشی به بنده ارائه شد مبنی بر اینکه حدود ۴ ماه مواد اولیه موردنیاز ۱۰ واحد تولیدی در گمرک معطل مانده است و برای ترخیص این مواد نیاز است یکی از مسوولان‌ای تی وزارت صمت اقدام لازم را انجام دهد که متاسفانه این اقدام انجام نمی‌شد؛ پس از پیگیری بنده این مشکل رفع شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید همه با یکدیگر هماهنگ باشند و با سرعت کار را پیگیری کنند تا سرمایه بخش خصوصی جذب شود.

وی با تاکید براینکه دولت باید در دپیلماسی اقتصادی پیش رو باشد، گفت: دولت باید مشوق‌های جذب سرمایه را احصا کند، زیرا اکنون جنگ مشوق‌ها است و اگر ما مشوق نداشته باشیم تمایلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده