تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۹۹۶۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۶۹۸ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان مرکزی دریافت شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۶۹۸ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان مرکزی دریافت شد، گفت: ظرفیت بخش دانشگاهی به کمک تولید و صنعت استان مرکزی می‌آید.

به گزارش می‌متالز، علی جودکی شامگاه سه‌شنبه در اولین نشست صنعت و دانشگاه، با اشاره به ضرورت استفاده ظرفیت علمی اساتید و نخبگان دانشگاه‌های استان در تولیدات صنایع، اظهار داشت: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سالی که به نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی اساتید و نخبگان دانشگاهی استان جهت به فعل رساندن ظرفیت‌های بالقوه بخش صنایع از اولویت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۲ است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های صنعتی در راستای گره‌گشایی از مسائل و مشکلات اقتصادی استان، افزود: هم اینک ۳ هزار واحد صنعتی دارای پروانه و مجوز رسمی در استان مرکزی در حال فعالیت هستند، علاوه بر آن مجوز احداث ۹۰۰ واحد صنعتی دیگر نیز صادر و در دست احداث است.

مدیرکل صمت استان مرکزی تصریح کرد: براساس آمار تعداد معادن فعال در استان ۶۱۰ واحد است که معادن استان مرکزی با برخورداری از ۳۸ نوع از انواع کانی‌ها ۲.۳ تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

جودکی اضافه کرد: در سال قبل، از مجموع معادن استان در سال گذشته ۶۹۸ میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شده که از این میزان ۱۵ درصد باید به منظور توسعه زیر ساخت‌های منطقه در اختیار استان قرار گیرد.

مدیرکل صمت استان مرکزی با اشاره به صادرات از گمرکات استان مرکزی گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان مرکزی صورت گرفته که این میزان با احتساب سایر کالا‌های تولیدی استان که از گمرکات دیگر استان‌ها صادر می‌شود، افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده‌ها ۲۲۳ واحد تولیدی راکد در سال گذشته در سطح استان شناسایی و به چرخه تولید بازگشته اند که اقدام بزرگی در راستای حمایت از بخش تولید بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی استفاده از ظرفیت اقتصاد دریایی را از برنامه‌های مهم استان دانست و گفت: در توافقاتی که با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی داشته ایم، عملیات احداث مینی پالایشگاهی با مشارکت واحد‌های صنعتی استان مرکزی در منطقه مکران و جاسک در دستور کار قرار گرفته است.

جودکی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه صنایع مادر رتبه نخست کشور را دارا بوده و در سایر صنایع نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است که با فعال شدن ظرفیت‌های موجود در استان می‌توان رشد تولید را در سال ۱۴۰۲ رقم زد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده