تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۲
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۵۵۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۴ درصدی صادرات از گمرکات استان مرکزی

‌می‌متالز - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: نزدیک ۱۴۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان مرکزی به کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا صدیقی‌راد گفت: ۲۳۰ هزار و ۴۶۸ تن کالا امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده، که صادرات این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این کالا‌ها به ارزش ۱۳۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۲۷۳ دلار به مقصد ۵۲ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شده اند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: انواع هیدروکربن، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد عمده کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرکات استان به خارج از کشور بوده‌است.

صدیقی‌راد اظهار کرد: ۴۲ هزار و ۹۵۶ تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۳۲ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱۶ و ۹۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این کالا‌ها از مبدا ۳۸ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و آلمان به استان مرکزی وارد شده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی بهداشتی از جمله عمده کالا‌های وارد شده به استان در این مدت بوده‌است.

صدیقی‌راد ادامه داد: ۹۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۳۵۵ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که تعداد این پرونده‌ها ۴۰ درصد کاهش و ارزش آن‌ها ۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی بیان کرد: لوازم خانگی برقی و غیر برقی، عود، سیگار، آبمیوه و نوشیدنی، لوازم یدکی خودرو، شکلات، اقلام آرایشی و بهداشتی، پارچه، گردو و بادام از جمله کالا‌های قاچاق کشف شده در استان مرکزی بوده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار کرد: میزان مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یک هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵۲ درصد افزایش یافته‌است.

صدیقی‌راد افزود: گمرکات استان مرکزی در ۲ ماه امسال ۷۴۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۴۹ هزار ریال در آمد ملی و استانی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰ درصد افزایش یافته‌است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده