تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۰۰۳۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹۲ درصد واحد‌های تولیدی راکد در استان اردبیل احیا شدند

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احیای ۹۲ درصد واحد‌های تولیدی راکد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی در نشست خبری معاون وزیر صمت با اصحاب رسانه در فرودگاه اردبیل اظهار کرد: ۹۲ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و تلاش بر این است تا امسال نیز ۴۰ واحد تولیدی راکد احیاشده و به چرخه فعالیت بازگردد.

وی افزود: سال گذشته، ۴۲ واحد راکد و تعطیل‌شده احیا شد و در این زمینه تلاش شد تا با افزایش ظرفیت برخی از واحد‌های تولیدی، توان تولید و رشد را در این بخش ارتقا دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تشریح کرد: در کشور میانگین واحد‌های راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۳ درصد است که استان اردبیل پنج درصد پایین‌تر از آمار متوسط کشوری را در این حوزه دارا است.

وی به حل مشکل کمبود زمین صنعتی در استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: با حمایت استاندار اردبیل درمجموع ۱۵۰ هکتار زمین صنعتی به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزوده‌شده که در ۲ فاز به این شهرک الحاق می‌شود.

صادقی اضافه کرد: امسال ۶۰ هکتار و سال‌های آینده نیز ۹۰ هکتار با تأمین زیرساخت‌های مناسب به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل الحاق خواهد شد.

وی بیان کرد: با قول مساعد معاون وزیر صمت، مقررشده تا یک شهرک با مقیاس بزرگ در شهر اردبیل با نام شهرک شماره سه اردبیل راه‌اندازی شود که امکان جذب سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل در حال فعالیت بوده و ۲۰ واحد جواز تأسیس فنی و مهندسی را گرفته‌اند و فعالیتشان را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: خدمات ارائه‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان رایگان بوده و سعی ما بر این است تا با پشتیبانی‌های همه‌جانبه این مجموعه‌ها را موردحمایت بیشتر قرار دهیم.

صادقی به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی اشاره و افزود: در یک سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل، چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بین واحد‌های صنعتی پرداخت‌شده که عمده این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بوده است.

وی گفت: استان اردبیل ۳۶ درصد بیشتر از سهم خود، از محل تبصره ۱۸ تسهیلات جذب کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده