تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۰۰۹۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

اعطای مجوز توسعه واحد‌های تولیدی تسریع شود

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم همراهی همه نهاد‌های مسئول برای تحقق نامگذاری امسال در حوزه رشد تولید، گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند کارساز باشد، تسریع در اعطای مجوز توسعه واحد‌های تولیدی است.

به گزارش می‌متالز، «محمدصادق معتمدیان» استاندار استان آذربایجان غربی در شصت و هفتمین یکشنبه حمایت از تولید در بازدید از ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی فاز یک ارومیه اظهار کرد: نهاد‌های مسئول با وقت‌گذاری بیشتر، زمینه تسریع در اعطای مجوز را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: همه ما در حوزه رشد تولید مدنظر مقام معظم رهبری در سال جاری مسئول هستیم و بایستی تمام تلاش خود را در این خصوص به کار گیریم و جلسات مربوط به بررسی و صدور مجوز‌ها با سرعت بیشتری تشکیل شود تا تولیدکنندگان در پشت درب صدور مجوز معطل نشوند.

استاندار استان آذربایجان غربی اظهار کرد: البته توجه به قانون و رعایت کامل آن در این خصوص بسیار مهم و ضروری است و هیچ کار غیرقانونی در این باره نباید انجام شود.

وی افزود: ارتقای شاخص‌های تولید و سرمایه گذاری از جمله مهمترین راهکار‌های توسعه آذربایجان غربی است که باید مدنظر همه مسئولان در بخش‌های مختلف باشد.

گفتنی است، نخستین واحدی که در شصت و هفتمین یکشنبه حمایت از تولید مورد بازدید استاندار، معاون امور هماهنگی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان قرار گرفت، واحد تولیدی صنعتی پرهام غفوری صالح ارومیه بود.

این واحد در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی فاز یک ارومیه جهت تولید انواع رنگ ساختمانی روغنی، انواع رنگ ساختمانی امولسیونی، انواع رنگ نما، رنگ استخر، روغن جلا، بتونه روغنی، تینر روغنی و مواد شیمیایی سیمان، بتن و گچ و با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر راه اندازی شد.

این واحد در راستای افزایش تولید و توسعه خود نیازمند زمین جهت احداث سالن تولید بوده که در این بازدید با دستور مقام عالی استان مقرر گردید نسبت به تأمین نیاز‌های این واحد اقدامات لازم صورت پذیرد.

واحد صنعتی الکترود جوش آذربایجان ارومیه دومین واحد تولیدی صنعتی بود که مورد بازدید استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت، این واحد صنعتی از سال ۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع جهت تولید انواع الکترود جوش با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳۲ نفر احداث و راه‌اندازی شد که در حال حاضر با افزایش انواع تولیدات و میزان تولید خود از واردات الکترود مورد نیاز بخش‌های تخصصی کشور از جمله نفت و گاز، کشتی‌سازی و ... به کشور جلوگیری کرده است.

این واحد برای توسعه واحد تولیدی خود و افزایش تولید محصولات نیازمند تأمین زمین، منابع مالی از سوی بانک‌های عامل و حل مشکلات اداری از سوی دستگاه‌های ذیربط بوده که نسبت به رفع موانع موجود در این واحد با دستور مستقیم استاندار آذربایجان غربی تصمیماتی در حین بازدید اتخاذ شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده